صنعت چرم در حال دگردیسی است

0
720
عبادالله یوسف زاده

عبادالله یوسف زاده رئیس کمیته فنی کمیته متناظر ایزو در زمینه چرم و همچنین کارشناس رسمی استاندارد چرم است و تا کنون دو پیشنهاد برای تدوین استانداردهای بین‌المللی داده که مورد قبول نیز واقع شده است. در حاشیه نمایشگاه ایران شابز فرصتی پیش آمد تا با وی به گفت و گو بنشینیم.

مهندس یوسف زاده در ابتدا از تالیف یازدهمین کتاب خود به نام آشنایی با کفش یاد کرد و گفت: ده کتاب قبلی همگی در زمینه چرم به چاپ رسیده بودند بعد از بررسی ها به این نتیجه رسیدم که کتاب جامعی در مورد کفش هنوز به چاپ نرسیده است بنابراین شروع به ترجمه و جمع آوری مطالبی که همگان بتوانند از آن استفاده کنند کردم و این مطالب در 360 صفحه جمع آوری شد. معرفی نامه اولیه این کتاب در مجله شما به چاپ رسید و در حال حاضر به دنبال سرمایه گذار و یا اسپانسری هستم تا کتاب را به چاپ برسانم.
وی در پاسخ به این سئوال که اوضاع چرمسازی به چه صورت است می‌گوید: به نظر من چرم در کشور پوست اندازی کرده است و به آن نقطه از دگردیسی رسیده است. در حال حاضر چرمسازان یا باید بمانند و ادامه دهند و یا این که از گردونه خارج شوند و این ماندن و رفتن به نوعی دگردیسی است که اتفاق افتاده است. در کارخانه جدیدی که فعالیت می کنم در حال بررسی فرصت‌ها و تهدیدها هستیم و نقاط قوت و ضعف را در شرایط فعلی بازار بررسی و تحلیل می کنیم. البته یکی دیگر از راه های پیشنهادی ادغام تولیدکننده ها با یکدیگر است که متاسفانه در ایران اصلا شدنی نیست. ما روحیه گروهی نداریم که با هم کار کنیم و به ناچار باید یکی از دو روش ماندن یا رفتن را انتخاب کنیم. البته آنهایی که ماندن بسیار خوب فعالیت می‌کنند و جای خوشحالی است که سال گذشته صادرکننده نمونه کشور یک واحد چرمسازی شده است. مهندس یوسف زاده با توجه به این که دیگر در کارخانه چرم وطن نیست در زمین استاندارد می‌گوید: آزمایشگاه استاندارد چرم وطن زیر نظر اداره استاندارد کار می‌ کند و فعلا تا دو سال آینده نیز فعالیت دارد چرا که آنجا به نام بنده ثبت شده است و اگر کسی بخواهد می‌تواند از آن آزمایشگاه گواهی استاندارد دریافت کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید