جهش 2 برابری تولید صنایع نساجی، پوشاک و چرم‌

0
462
جهش 2 برابری تولید صنایع نساجی، پوشاک و چرم‌

عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان صنایع چرم ایران از جهش 2 برابری تولید صنایع نساجی، پوشاک و چرم‌ در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸خبر داد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل اقتصاد‌ گردان، سید جواد حسینی‌خواه افزود: این تجربه موفق در شرایطی حاصل شد که کار آفرینان صنایع نساجی، پوشاک و محصولات چرمی درسال ۹۹ با انبوه مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ ، تحریم ها و مهم‌تر از آن چالش حاد در مسیر تامین مواد اولیه مواجه بودند.

به گفته وی این افزایش تولید در شرایطی اتفاق افتاده که غول‌های صنعت نساجی، پوشاک و چرم دنیا با کاهش شدید تولید و زیان‌های هنگفت ناشی از شیوع کرونا مواجه شده‌اند.

حسینی خواه تاکید کرد: نساجی، پوشاک و محصولات چرمی برای همکاری و طرح نظرات کارشناسی دربحث پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در بستر تولید آمادگی کامل دارند.

عضو انجمن تولیدکنندگان‌صنایع چرم ایران اظهار امیدواری کرد: مدیران ارشد و میانی حاکمیت در نشست‌های تخصصی مستمر با کارشناسان بخش تولید و صنعت بستر را برای تسریع در تحقق منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار امسال فراهم آورند.

حسینی خواه گفت: تولید کنندگان پوشاک و چرم  که همواره در برنامه‌ریزی‌هایشان در بستر تولید با مشکل واردات قاچاق کالای خارجی مواجه‌اند، طی چند سال اخیر با عقب‌نشینی قاچاقچیان از واردات قاچاق رو به رو شدند.

وی توضیح داد: به لحاظ افزایش نرخ ارز در سال های اخیر قاچاقچیان به این نتیجه رسیدند که دیگر واردات قاچاق پوشاک برایشان مقرون به صرفه نیست.

وی گفت: این اتفاق خوب باعث شد مصرف کنندگان از خرید پوشاک و محصولات چرمی تولید داخلی استقبال و از خرید مشابه خارجی با قیمت های گزاف خودداری کنند.

حسینی خواه ادامه داد: بحث شیوع کرونا و کاهش سفر های خارجی نیز اتفاق دیگری بود که واردات‌ چمدانی پوشاک را به حداقل رساند و این مهم  تقاضا در بخش مصرف را  به سمت تولیدات داخلی هدایت کرد و بدین ترتیب عرضه انواع محصولات نساجی و پوشاک به ویژه کت، کیف و کفش چرمی تولید داخل با افزایش قابل ملاحظه خریداران در بازار مصرف همراه شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید