اخبار صنعت و استفاده بهینه از فضای مجازی

0
566
صفحه اینستاگرام مجله اخبار صنعت چرم و کفش

با ایجاد شبکه‌های مجازی در سال‌های گذشته، روابط جدیدی بین انسان‌ها شکل گرفت و ما شاهد ایجاد مشاغل جدید و فعالیت‌های اجتماعی جدیدی در فضای مجازی بوده‌ایم.
بسیاری از مشاغل از جمله تولیدکنندگان که روند کاریشان برای عموم مردم ناشناخته بود، توانستند صنعت و خودشان را از طریق صدا و تصویر در فضای مجازی به مردم معرفی‌کنند و رونق بیشتری به کسب و کارشان بدهند و در بعضی موارد حتی بدون واسطه محصولات خود را به طور مستقیم به فروش برسانند.
صنعت کفش نیز از این امر مستثنی نبود. صنعت کفش جای خاصی در شبکه‌های مجازی نداشت و فاصله زیادی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بود. مردم شناخت کافی نسبت به برندهایی که در کشور فعالیت می‌کردند نداشتند و از طرفی دیگر تولیدکنندگان نیز آشنایی زیادی با تامین‌کنندگان خرد نداشتند. اکثریت به صورت سنتی و دهان به دهان با افرادی که معرفی می‌شدند کار می‌کردند.
مجله اخبار صنعت چرم و کفش از نمایشگاه امپکس سال1398 سعی کرد تا خوانندگان مجله را با صفحه اینستاگرام مجله بیشتر آشنا کند و تمامی رویدادها و اتفاقات صنعت چرم و کفش و همچنین تاریخ‌ نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از طریق این شبکه مجازی به اطلاع اهالی صنعت برساند.
در اواخر سال 1398، با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اصناف نشریه اخبار صنعت چرم و کفش از این فرصت استفاده بهینه کرد و ارتباطات را به صورت مجازی حفظ و اخبار را به سمع و نظر اهالی صنعت کفش و چرم رساند.
از آنجا که رسانه‌ها و شغل خبرنگاری جزو مشاغل گروه یک محسوب می‌شدند، مجله اخبار صنعت چرم و کفش با حضور در نقاط مختلف شهر و تهیه گزارش‌ها و مصاحبه‌های متعدد از روسای اتحادیه‌ها و اصناف، بار دیگر نشان داد که همگی در یک کشتی نشسته‌ایم و باید دست در دست یکدیگر از این بحران به سلامت عبور کنیم.
با گسترده شدن واکسیناسیون و شروع فعالیت‌های صنعت، مجله اخبار صنعت چرم و کفش با تولید محتوا و نمایش فیلم‌های متعدد از کارخانجات و تولیدی‌های سراسر کشور، امید را به فعالان صنعت بخشید و با حضور در تمامی نمایشگاه‌های داخلی و پوشش‌دهی مناسب اخبار و وقایع صنعت، توانست پلی میان تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان برقرار کند.
برگزاری لایوهای آموزشی توسط استادان به نام صنعت در کارخانه‌ها و مراکز آموزشی کشور نیز باعث ارتقا بخشیدن به سطح دانش و مهارت کارگران و کارفرمایان و تمامی کسانی که به نحوی در این صنعت مشغول به فعالیت هستند گردید.
به امید آن که بتوانیم از طریق همین شبکه‌های اجتماعی، صنعت چرم و کفش ایران را به عموم مردم نیز بشناسانیم و گام مهمی برای بالفعل درآوردن پتانسیل صادرات هشتصد میلیونی را در سال‌های آینده برداریم.

خبرنگار: فرناز عسکریان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید