کاهش 40 درصدی صادرات کفش هندوستان

0
308
کاهش 40 درصدی صادرات کفش هندوستان

صادرات کفش هندوستان در سال 2021 و از ابتدای شیوع کرونا به اروپا و ايالات متحده آمريكا در مقایسه با گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، منطقه آگرا در هندوستان که به واسطه صنعت کفش چرم دست دوز شهرت دارد، در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار رکود شدید شده است.کرونا وضعیت صنعت کفش چرم دست دوز را در آگرای هندوستان به ده ها سال عقب‌تر بازگردانده است به گونه‌اي كه صادرات کفش هندوستان 40 درصد كاهش يافته است.

این در حالی است که صنعتگران آگرا امیدوار بودند در سال 2021 وضعيت صنعت كفش در اين منطقه بهبود یابد، اما موج دوم Covid-19 در هند رو به افزایش و این صنعت در حالت سکون است.

به گفته تولیدکنندگان کفش در آگرا، به دلیل افزایش 35 درصدی قیمت مواد اولیه تولید کفش با مشکل مواجه شده است. روسای شورای صادرات چرم  هندوستان (CLE) در دیدار با وزیر دارایی این کشور خواستار لغو 10 درصدی عوارض واردات چرم شدند. آنها همچنین خواستار بازگرداندن مشوق‌هاي صادراتي شدند

شاهرو محسن ، نایب رئیس اتاق تولیدکنندگان و صادرات کفش آگرا (AFMEC) گفته است: قیمت مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید کفش40 درصدو قیمت مواد اولیه تا 70 درصد افزایش یافته است. در نتیجه، هزینه ساخت کفش نیز افزایش یافته در نتیجه واحدهای تولیدی در تلاشند تا هزینه های تولید خود را کاهش دهند. این مسئله بر روی اشتغال تأثیر می گذارد چرا که از کارگران روزمزد خواسته شده که روزهای کمتری در هفته در محل کار حاضر شوند.

شهر آگرا  65 درصد از تولید کفش مورد نیاز هند و 27 درصد از صادرات کفش این کشور را  به خود اختصاص داده است. در حال حاضر 200 واحد تولید کفش در آگرا تولیدات خود را صادر می کنند. در هندوستان بیش از 7500 واحد تولید کفش فعال است که برای حدود 250 هزار نفر شغل ایجاد کرده است. در سال های گذشته صادرات کفش از بیش از 66 میلیون دلار  برای هندوستان ارزآوری به همراه داشته است.

منبع:internationalleathermaker

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید