شهرک تخصصی چرم در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

0
547
فناوری نانو در صنعت چرم

معاون استاندار قزوین گفت: با توجه به وجود تولیدکنندگان و نیروهای انسانی ماهر صنعت چرم در استان قزوین به‌زودی شهرک تخصصی چرم در استان و در ۲۰ کیلومتری بوئین‌زهرا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، عیسی قبادی در گفت‌وگو با تسنیم در قزوین با اشاره به سابقه 500 ساله صنعت چرم‌سازی سنتی در استان اظهار داشت:‌ با توجه به وجود تولیدکنندگان و نیروهای انسانی ماهر صنعت چرم در استان قزوین به‌زودی شهرک تخصصی چرم در استان و در 20 کیلومتری شهر بوئین‌زهرا راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بوئین‌زهرا می‌تواند به قطب صنعت چرم‌سازی و ساخت کیف و کفش در کشور مبدل شود، افزود: در حال حاضر در این شهرستان 45 واحد تولید و فرآوری چرم قرار دارند که علاوه بر تامین نیازهای استان قزوین در این حوزه محصولات خود را به خارج از استان و کارخانجات برتر تولید کفش ایران ارائه می‌دهند.

قبادی همچنین به وجود 150 کارگاه تولید کفش در شهر دانسفهان (از توابع شهرستان بوئین‌زهرا) اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ایجاد شهرک تخصصی چرم تامین بیشتر و بهتر مواد اولیه کارگاه‌های کفش دانسفهان است که می‌تواند در کنار تبلیغات و بازاریابی خوب منجر به انقلاب در صنعت کفش استان قزوین شود.

معاون اقتصادی استاندار با ذکر اینکه 1500 نفر در کارگاه‌های کفش‌سازی دانسفهان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: با وجود کیفیت مناسب کفش‌های چرم این شهر هنوز برندسازی مناسبی برای شناخته شدن محصولات آن در بازار ایران صورت نگرفته و بسیاری از تولیدکنندگان پایتخت کفش‌های تولیدی دانسفهان را با برند خود به مشتریان می‌فروشند.

قبادی فعالیت سنتی و روزآمد نبودن را از جمله علل توسعه نیافتن صنعت کفش در دانسفهان و استان قزوین دانست و ادامه داد: در صورتی که از طراحی‌های جدید و فناوری‌های تولید نوین در کارگاه‌های کفش دانسفهان استفاده کنیم، می‌توانیم شاهد جهش تولید کفش در استان قزوین باشیم که برای نیل به این مقصود به تیم‌های تحقیق و توسعه نیاز داریم.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مشکلات دیگر کارگاه‌های کفش دانسفهان عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از بیکار شدن کارگران این کارگاه‌ها و همین‌طور توسعه اشتغالزایی در آنها باید سرمایه لازم در اختیار این واحدهای تولیدی قرار گیرد که در این مورد دستورهای لازم به بانک‌ها داده شده است. در حال تهیه طرحی هستیم که بر مبنای آن شهر دانسفهان را به شهر کفش ایران تبدیل کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید