شرکت پلیمر پارس ایرانیان در پی تامین نیاز کل کشور

0
440
شرکت پلیمر پارس ایرانیان در پی تامین نیاز کل کشور

پلیمر پارس چگونه وارد بازار شد
افشین اسدی مدیر فروش شرکت پلیمر پارس ایرانیان در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره تاریخچه شکل‌گیری پلیمر پارس عنوان کرد: پلیمر پارس کار تحقیقاتی خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد، بخش تحقیق و توسعه فرمولاسیون را مورد بررسی قرار داد. ما یک شرکت دانش‌بنیان هستیم و با توجه به کار تحقیقاتی که همکاران انجام دادند، قادر شدیم که به این فرمولاسیون برسیم.
این کار تحقیقاتی تا سال ۱۳۹۶ طول کشید تا به تولید یک فرمولاسیون قطعی برسیم. از آنجا که کارخانه کفش خود ما در کنار مجموعه پلیمر پارس قرار داشت، مواد اولیه خود را آنجا تست می‌کردیم. در حقیقت ما مجموعه تولیدی به نام کفش پارس و همچنین زیره داریم و موادی که برای نخستین‌بار تولید می‌شود را در آنجا تست می‌کنیم. پس از آنکه مواد تست‌های مثبت خود را پاس کرد، شروع به عرضه و فروش آن در بازار می‌کنیم.
اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ تولید را آغاز کردیم، اما کار فروش خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده و نخستین گرید خود را روانه بازار کردیم. بیشترین فعالیت ما در قم متمرکز بود. در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ فعالیت خود را در اطراف تهران و تبریز فعال کردیم. در سال ۱۴۰۰ مشهد، تبریز، تهران، اصفهان و هیدج جزو حیطه فعالیت ما قرار گرفت. در سال‌جاری نیز قصد داریم در شهرهای دیگر و در زمینه صادرات فعالیت داشته باشیم.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا عنوان کرد: در انتهای سال ۱۳۹۸ با کرونا روبه‌رو شدیم که خودش یک شوک بزرگ به‌شمار می‌رفت. البته با وجود شرایطی همچون تحریم‌ها و شیوع کرونا کار به پیش بردیم.

راه‌اندازی پروژه جدید
مدیر فروش شرکت پلیمر پارس ایرانیان در ادامه یادآور شد: شهریور پروژه جدید ما کار خود را آغاز می‌کند و تناژ تولید ما افزایش می‌یابد. تمام تلاش ما بر این مبناست که نیازی به مواد خارجی نداشته باشیم. با توجه به نیازی که در ایران وجود دارد و با توجه به دانشی که داریم و بهره‌وری که از مواد می‌کنیم، قصد داریم که ظرفیت داخل ایران را تامین کنیم.


تولید انواع گریدها در پلیمر پارس
اسدی با اشاره به تولید انواع گرید در پلیمر پارس عنوان کرد: در پلیمر پارس ۵ نوع گرید تولید کرده‌ایم، ما گریدهای جهانی را شخصی‌سازی می‌کنیم تا بتوانیم برای آنها ریزگرید تولید کنیم، این گریدها مختص به هر صنعت است که می‌تواند نیازهای آنها را برطرف کند.
وی در پاسخ به این پرسش که در زمینه صندل چه گریدی تولید می‌کنید، گفت: در زمینه صندل سه گرید را تولید می‌‌کنیم، یک گرید نرم با دانسیته و قدم‌زنی بالاست که نسبت به سایر گریدهایی که پیش از این تولید می‌شد، کیفیت بالاتری دارد. یک گرید ۴۲۸PL تولید می‌کنیم که دانسیته‌ای پایین‌تر، اما قدم‌زنی بالای ۱۵۰ هزار دارد که استاندارد آن را رد می‌کند، این گرید سبک‌تر است و از گرید T400‌ نیز دانسیته پایین‌تری دارد. گرید ۵۲۸ نیز برای کفش‌ها و صندل‌هایی استفاده می‌شود که سخت‌تر با پاشنه‌های ۲ تا ۳ سانت هستند.

رونمایی از مواد کفی جدید برای صندل
مدیر فروش شرکت پلیمر پارس همچنین با اشاره به رونمایی از یک محصول جدید پلیمر پارس عنوان کرد: ما در سال‌جاری از یک کفی جدید در صندل رونمایی می‌کنیم که با فوم گرم تولید می‌شود، بیشتر همکاران ما با فوم سرد این مواد را تولید می‌کنند. درحالی‌که ما با فوم گرم تولید می‌کنیم که همکارانی که در ارتباط با تزریق هستند، می‌توانند از این مواد استفاده کنند. برای این مواد شرایط ۲۰ کیلویی تست گذاشته‌ایم، برخی این تست را انجام داده‌اند و هم‌اکنون از این مواد استفاده می‌کنند.
اسدی در ادامه با اشاره به خاصیت‌های این کفی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این کفی، استحکام آن است که خاصیت لاستیکی دارد و کنده نمی‌شود، اگر به فوم سرد ناخن کشیده شود، می‌ریزد، اما برای این کفی، این اتفاق روی نمی‌دهد و مانند مواد پی‌یو می‌ماند.
از سوی دیگر خاصیت برگشت‌پذیری دارد، در فوم سرد زمانی که صندل پوشیده می‌شود، امکان خوابیدن فوم وجود دارد، ولی در فوم گرم به‌صورت کامل به حالت اولیه برمی‌گردد و می‌تواند فشار را تحمل کند.
برای همکارانی که دو بار تزریق انجام می‌دهند و در مرحله اول زیره را می‌زنند و برای بار دوم که کفی را در داخل زیره تزریق می‌کنند، می‌توانند از این مواد استفاده کنند که چسبندگی و نرمی خوبی دارد. از لحاظ وزن نیز سعی کردیم وزن را به حد مناسبش برسانیم.
وی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین رقابت‌های مزیتی این مواد آن است که همکارانی که زیره می‌زنند می‌توانند با قالب‌هایی که برای کفی است، از یک دستگاه استفاده کنند و نیازی به تعویض شلنگ، یا تعویض دستگاه و خرید دستگاه فوم سرد ندارند. از همین فوم گرم می‌توانند استفاده کنند و کفی مورد نظر را می‌توانند در داخل زیره تزریق کنند.
مدیر فروش شرکت پلیمر پارس با اشاره به کسانی که در تولید صندل هستند، یادآور شد: برای همکارانی که صندل تولید می‌کنند و خود آنها تزریق انجام می‌دهند، مهمترین مزیت رقابتی که می‌توانیم برای آنها داشته باشیم، در زمینه دانسیته و کیفیت است که می‌توانند از گرید۴۲۸ پلمیر پارس استفاده کنند، این گرید برای صندل بسیار مناسب است.
اسدی ادامه داد: در پلیمر پارس قصد داریم سبد تولید محصولات خود را افزایش دهیم.

کلام آخر
مدیر فروش شرکت پلیمر پارس ایرانیان در پایان یادآور شد: ما به بازاری فکر می‌کنیم که مصرف‌کننده نهایی آن مردم هستند و در این اوضاع اقتصادی نامناسب قصد داریم مواد اولیه‌ کفشی تولید کنیم که در آن راحت باشند. از سوی دیگر قیمت مواد خود را افزایش نداده‌ایم تا آسیبی به مصرف‌کننده وارد نشود و کفش را در مدت بیشتری بپوشند. در چنین شرایطی باید احساس مسئولیت اجتماعی خود را بیشتر کنیم.
اسدی همچنین با اشاره به راه‌های ارتباطی با کارخانه عنوان کرد: مشتریان می‌توانند از طریق شماره‌های کارخانه و شماره سایت و اینستاگرام با ما ارتباط برقرار کنند. کارشناسان فروش ما در خدمت مشتریان هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید