شاهین فاطمی: شنونده نیازها و خواست‌های مشتریان باشیم

0
684

آقای شاهین فاطمی مدیرعامل درسا در لایو مشترک با ماهنامه تجارت طلایی:(به همراه ویدئو)

برندها باید شنونده نیازها و خواست های مشتریان باشند

مدیرعامل درسا در این لایو اینستاگرامی با اشاره به اینکه صنایع غذایی، رستوران ها و پوشاک در صنعت ریتیل(صنعت خرده فروشی) به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند به چرخه مسئولیت اجتماعی برندهای ایرانی در این بحران اشاره کرد و گفت با پیشنهاد آقای جعفری مدیر سله بن ستاد کرونا در صنف پوشاک شکل گرفت و تا الان 35 کارخانه و شرکت به این چرخه اضافه شده اند که از ابتدای بحران تا امروز فقط یک روز تعطیلی داشته اند و در تمام این مدت مشغول تولید گان و ماسک برای حوزه درمان بوده اند که تا کنون 100 هزار گان و چند صد هزار ماسک دوخته شده است.این اتفاق باعث کوبرندینگ و همگامی صنعت پوشاک داخلی شده است.

وی با اشاره به وضعیت درسا در بحران کرونا گفت: ما هم مانند دیگر برندها در تمام دنیا غافلگیر شدیم و مجبور به بستن فروشگاه ها شدیم.فروش به یک دهم کاهش پیدا کرد.در این دوران رفتار برندها و توسعه فرایندهای آنلاین نجات بخش است. فاطمی افزود: در تیم فروش آنلاین 3 نفر مشغول به کار بودند که این تعداد با توجه به تعدد درخواست به 25 نفر افزایش یافت با این وجود باز هم تقاضا وجود داشت.

مدیرعامل درسا درباره سیاستگذاری این شرکت افزود: درسا باید به سمت خلق تجربه های جدید برای کاربران پیش برود و باید به سمت omni channel  برویم. مشتری باید به هر طریقی که بخواهد به برند دسترسی داشته باشد و از همه مسیرها سرویس یکسانی دریافت کند. این اتفاق شاید در حالت عادی تا 3 سال آینده در صنعت ریتیل رخ می داد اما اکنون و در فضای پس از کرونا سرعت این اتفاق سه برابر خواهد شد و تمام برندهای دنیا روی این مسیر سرمایه گذاری خواهند کرد. در دنیایی که ارتباط فیزیکی قطع شود؛ سیستم های مجازی موفق خواهند بود. آمازون همیشه در حال سرویس دهی است.

کرونا احتمالا طی سه الی چهار ماه آینده خواهد رفت. برندها باید صبوری کنند و به مشتریان اجازه دهند تا ظرف چند ماه نیازهایشان را پوشش دهند.

او در مورد وضعیت بازار و معادلات برندها افزود: بازار ایران هیجانی است. من معتقدم در این دوره دو گروه از بازار خارج خواهند شد.یکی برندهایی که تصمیم به بازنشستگی داشتند و دوران اوج خود و شکوفایی مالی را طی کرده اند و حوصله ماندن در سال سخت و شرایط سخت را ندارند و گروه دوم برندهای جوانی که بدون برنامه ریزی و پشتوانه مالی و اعتباری، سطح بزرگی از بازار را گرفته و توسعه یافته بودند.

برندهایی در بازار باقی خواهند ماند که بلندگوهای تبلیغاتی خود را به سمت خودشان بگیرند و در این بازه به جای تبلیغات مستقیم به سمت مشتری، شنونده نیازها و خواست های مشتریان باشند. در این میان فرآیندهای روابط عمومی بزرگ ترین مسئولیت را دارند. باید از امکانات برندها در راستای سلامت جامعه استفاده کنیم. و مدام به مردم اطلاع رسانی کنیم.در فضای داخلی سازمان به کارکنان برنامه هایمان را اعلام کنیم. باید با پیمانکاران، رقبا و مشتریان همکاری کنیم.در هیچ جای دنیا چنین بحرانی به تنهایی قابل عبور نیست.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید