سیماک مرجعی بین‌المللی در بخش فناوری

0
779
جمعی از تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه از غرفه مجله اخبار صنعت چرم و کفش

322 شرکت از 24 کشور مختلف جهان در فضایی به مساحت خالص 19 هزار متر مربع در این دوره از سیماک حضور داشتند. کشورهای حاضر در این دوره عبارت‌ بودند از: آرژانتین، بلژیک، برزیل، بلغارستان، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، یونان، هندوستان، ایران، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، انگلستان، اسپانیا، سوئد، آفریقای جنوبی، سوئیس، تایوان، تونس، ترکیه و ایالات متحده‌ آمریکا.
شمار شرکت‌کنندگان، کشورهای حاضر و مساحت خالص نمایشگاه از سال 2018 بیش‌تر بود که به خوبی نشان می‌دهد این نمایشگاه مرجعی بین‌المللی و ویترینی برای سازندگان سرشناس ماشین‌ابزار و فناوری بخش صنعتی چرم و پایپوش است.


مشارکت وزارت توسعه‌ اقتصادی و سازمان تجارت ایتالیا هم باعث حضور نمایندگان رسمی خارجی شد به طوری که بیش از 150 بهره‌بردار ماشین‌ابزارها و فناوری‌های نمایشگاه از کشورهای بوسنی هرزه‌گوین، چین، مصر، هندوستان، اندونزی، ایران، مراکش، مکزیک، پاکستان، لهستان، رومانی، روسیه، صربستان، آفریقای جنوبی، تونس، ویتنام و ازبکستان در این نمایشگاه حضور یافتند.
زمان‌بندی نمایشگاه بسیار سنجیده بود زیرا شواهد حفاظت از این صنعت چندان دل‌گرم کننده نبوده است. بخش ماشین‌ابزار و فناوری پایپوش، کالاهای چرمی و دباغی ایتالیا نزدیک به 50 درصد کل صادرات این بخش در جهان را در اختیار دارد و بعد از پنج سال نرخ رشد دو رقمی در سال 2018 با سال قبل از آن فرقی نداشت. فروش در بازار داخلی و صادرات که بیش از 75 درصد گردش مالی این بخش را تشکیل می‌دهد نیز رشدی نداشت.
گابریلا مارچیونی بوکا رئیس نمایشگاه سیماک می‌گوید: در واکنش به موقعیت‌های غیرعادی که در سراسر جهان با آن‌ها مواجه هستیم عرضه سامانه‌ها و فناوری‌هایی که پاسخ‌گوی تمام نیازهای تولید باشند و در عین حال با معیارهای پایداری زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی سازگاری داشته باشند به شدت در کانون توجه نمایشگاه قرار دارد. شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای گرایش دارند که مسیر پدیدآوری فناوری‌های ایمن و طبیعت‌پسند را دنبال کنند. بخش فراوری چرم نیز در چارچوبِ فرایندهای تولیدِ پایدار به ضرورتِ استفاده از ماشین‌ابزارها و ابزارهای طبیعت‌پسند پی برده است. انجمن سازندگان فناوری پایپوش، کالاهای چرمی و دباغی(آسوماک) نیز در راستای همین انگیزه و پایبندی به شفافیت طرحِ “عرضه‌کننده فناوری‌های پایدار” را سامان داد که بخشی ملموس و داوطلبانه در آن هم برچسب سبز و گواهی ردپای کربنی از طرف ثالث برای ماشین‌ابزارها است.
انواع جدیدی از ماشین‌ابزارهای جدید هم در سیماک 2019 به نمایش در‌آمد: چاپ رایانه‌ای روی چرم به صورت سه بعدی و استفاده از ماشین‌ابزارهای هوش‌مند انقلاب صنعتی چهارم.
نمایشگاه سیماک و خدمات آن رشد داشت و بازدیدکنندگان می‌توانستند برنامه جدید آن را به رایگان از گوگل‌پلی(اندروید) و اپل‌استور(IOS) بارگذاری کنند. به کمک این برنامه و از طریق جستجوی سریع شرکت‌کنندگان و یافتن غرفه‌ها و محصولات‌شان می‌توانستند دیدارهای خود را سازمان‌دهی کنند. مشخصات شرکت‌های دل‌خواه خود را ذخیره و نشست‌های درون نمایشگاه را یادداشت کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید