سومین ورکشاپ طراحی پایپوش برگزار شد

سومین ورکشاپ طراحی پایپوش برگزار شد

کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش، سومین ورکشاپ آشنایی با چارچوب طراحی پایپوش با تدریس حمید حسن نژاد روز دوشنبه 22 آذر 1400 با همکاری مرکز آموزش بازرگانی و زیر نظر موسسه مطالعات و پژوهش های وزارت صمت و حمایت مالی «تهران مدل» را برگزار کرد.
به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، این نخستین همکاری کارگروه آموزش این رسانه تخصصی با مرکز آموزش بازرگانی بود. بدین منظور، افشین شادی‌مهر، مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش گفت: در سومین ورکشاپ آشنایی با چارچوب طراحی پای‌پوش همکاری خود با مرکز آموزش بازرگانی به مدیریت دکتر یوسف حسن پور را آغاز کردیم. این مرکز، فضای آموزشی بسیار خوبی دارد.
شادی‌مهر گفت: ما قصد داریم تا بهترین اساتید را انتخاب و در قالب آموزش‌های حضوری و آنلاین مهارت‌های صنف و ‌صنعت چرم و کفش را ارتقا دهیم.
در ادامه، یوسف حسن پور، رئیس مرکز آموزش بازرگانی گفت: مرکز آموزش بازرگانی زیر نظر موسسه مطالعات بازرگانی است که این موسسه زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بخش اطلاع رسانی و آموزشی را مرکز آموزش بازرگانی انجام می دهد که قدمت 24 ساله دارد.
وی افزود: در این مرکز که تخصصی ترین مرکز آموزشی در حوزه بازرگانی کشور است، اساتید به نامی از داخل و خارج کشور دارد و میزان دانش پذیران آن در هر سال به طور متوسط بیش از هزار نفر است.
وی افزود: بیشتر دانش‌پذیران ما افراد شاغل در حوزه‌های بازرگانی و علاقمندان به این حوزه هستند. به این ترتیب می توان به جرات گفت که مرکز آموزش بازرگانی نقش بسیار پر رنگی در ارتقای مهارت فعالان حوزه بازرگانی کشور دارد.
حسن پور ادامه داد: با توجه به چشم اندازی که وجود دارد توجهی که وزیر صنعت، معدن و تجارت به امر صادرات دارد، یکی از مواردی که دنبال می‌کنیم ترتیب کارشناس صادرات است.
با برگزاری ورکشاپ آشنایی با چارچوب طراحی پای‌پوش، فرصتی پیش آمده است که ما با دغدغه های مهارتی و ظرفیت‌های آموزشی صنف کفش آشنا شویم و در مرحله بعد به ما کمک خواهد کرد تا در کنار آموزش های بازرگانی، آموزش های فنی را دنبال کنیم.
حسن پور گفت: یکی از ضعف‌هایی که مراکز آموزشی حوزه بازرگانی دارند این است که زنجیره اتصال نیازمندی ها کامل نیست. یعنی سه نگاه آموزشی تفکیک شده به مباحث بازرگانی، مدیریتی و فنی وجود دارد و حلقه وصلی میان این ها کمتر دیده می شود.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی تصریح کرد: ابتکاری که کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش دارد، این است که به دنبال اتصال حلقه‌های زنجیره تولید تا توزیع و صادرات در مباحث آموزشی و مهارتی است. این کارگروه کمک می کند تا فعالان حوزه چرم و کفش با هر مبحث فنی، بازرگانی و مدیریتی آشنا شوند.
حمید حسن نژاد، مدرس چارچوب طراحی پای‌پوش در خصوص این کلاس گفت: آشنایی مقدماتی با طراحی چارچوب پای‌پوش مورد استقبال هنرجویان قرار گرفته است و از این بابت از کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش سپاسگزاریم. این مشاور کارخانه‌های تولیدی کفش ادامه داد: در ماه‌های بعدی و به کمک تولیدی‌ها، آمادگی برگزاری دوره‌های متنوع تر و کاربردی تری با این کارگروه را داریم.
مسئول کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش نیز گفت: ما در کارگروه آموزش صنعت چرم و کفش به دنبال همکاری با مراکز آموزشی متفاوت هستیم تا تمامی امکانات موجود در کشور خودمان و حتی سایر کشورها را برای ارتقای مهارت فعالان حوزه چرم و کفش ایران تجمیع کنیم.
مژده پورزکی اظهار کرد: امروز فضای اصناف، از شکل سنتی خارج شده است و میل به تحول و مهارت اموزی افزایش یافته است.
این کارشناس امور فرهنگی اصناف افزود: کاری که مجریان امور آموزشی باید انجام دهند، پژوهش و نیازسنجی، تولید محتوا و سپس ایجاد فرهنگ مهارت آموزی و‌ فراهم آوردن بستر آن است و ما تلاش می کنیم این اصول را سر لوحه کار خود قرار دهیم‌.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید