سلامتی مردم اولويت اصلی اصناف

0
574
قاسم نوده فراهانی- رئیس اتاق اصناف تهران

رئيس اتاق اصناف تهران با بيان اينکه طرح تعطيلی فعاليت گروه‌های شغلي ۳ و ۴ با موفقيت در سطح شهر تهران اجرايی شده است، گفت: سلامتی مردم اولويت اصلی اصناف است و خوشبختانه آمارها نشان مي دهد بيش از ۹۵ درصد واحدهای صنفی در تهران دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعايت کرده‌اند.

رئيس اتاق اصناف تهران با بيان اينکه طرح تعطيلي فعاليت گروه‌هاي شغلي ۳ و ۴ با موفقيت در سطح شهر تهران اجرايي شده است، گفت: سلامتی مردم اولويت اصلی اصناف است. آمارها نشان مي دهد بيش از ۹۵ درصد واحدهاي صنفي در تهران دستورالعمل هاي ستاد ملي مقابله با کرونا را رعايت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ابراهیم درستی: بسیاری از صنوف ورشکسته شدند

قاسم نوده فراهانی ، رئيس اتاق اصناف تهران افزود: بيش از ۳۱۰ هزار واحد صنفي در تهران وجود دارد و رعايت بيش از ۹۵ درصد واحدهاي صنفي از مصوبه ستاد ملي کرونا نشان داد که اصناف به سلامتي مردم اهميت زيادي قائل هستند.

وي اظهارداشت: با اين حال تعداد اندکي از واحدهاي صنفي که غيرقانوني به فعاليت خود ادامه مي دادند با تذکر بازرسان اتاق اصناف نسبت به تعطيلي واحدهاي صنفي خود در سطح شهر تهران اقدام کردند.

رئيس اتاق اصناف تهران بيان کرد: تعطيلي گروههاي شغلي ۲، ۳ و ۴، مجتمع هاي تجاري و بازار نشان داد که اصناف اجراي مصوبه را به خوبي رعايت کرده اند و به همين دليل در سه روز گذشته روند فوتي ها و مبتلايان کرونايي در کشور روند نزولي گرفته است.

نوده فراهاني اظهار اميدواري کرد: با رعايت پروتکل هاي بهداشتي و استفاده از ماسک در معابر و مراقبتهاي ويژه شاهد کاهش مبتلايان اين بيماري منحوس در کشور باشيم.

تذکر جدي به واحدهاي صنفي کرکره نيمه باز
وي در پاسخ به سوالي مبني بر فعاليت تعداد اندکي از واحدهاي صنفي به صورت کرکره نيمه باز تاکيد کرد: ما به اين واحدهاي صنفي که تعداد آنها بسيار اندک هستند و با اين کار سلامت مردم را به خطر مياندازند تذکر مي دهيم که همانند ساير همکاران در گروه شغلي ۳ و ۴ بايستي واحدهاي صنفي خود را تعطيل کنند در غير اين صورت با دريافت گزارشهاي مردمي با اين واحدهاي صنفي برخورد خواهد شد، زيرا اين اقدام غير قانوني آنها جان و سلامتي مردم را به خطر مياندازد.

رئيس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: حتي در بازرسيهاي اتاق اصناف از فروشگاههاي زنجيرهاي مشاهده شده است که برخي از اين فروشگاه ها در سطح شهر تهران به غير از فروش اجناس سوپرمارکتي و مواد غذايي، قسمت فروش لوازم خانگي و يا پوشاک آنها فعال است که از ديروز تذکر داديم که فروش به غير از مواد غذايي در اين فروشگاههاي زنجيرهاي تعطيل شود.

وي تأکيد کرد: در صورتي که فروشگاههاي زنجيرهاي به اين تذکر بازرسان اتاق اصناف در تهران بي توجهي کنند با استفاده از مراجع قانوني و نيروي انتظامي با اين فروشگاه ها نيز برخورد قانوني خواهد شد.

واحدهاي صنفي مطابق پروانه کسب خود فعاليت کنند
رئيس اتاق اصناف تهران يادآور شد: بر اساس گزارش بازرسان اتاق اصناف از معابر و خيابانهاي تهران بيش از ۹۵ درصد واحدهاي صنفي در پايتخت به اجراي مصوبه ستاد ملي کرونا مبني بر تعطيلي واحدهاي خود اهتمام ويژه اي داشتند و تاکنون تعداد اندکي در اين مورد تذکر گرفتند.

نوده فراهاني با بيان اينکه تمام گروه هاي شغلي بايد حد و حدود قانوني خود را در اين شرايط رعايت کنند، افزود: طبق مصوبه ستاد ملي کرونا فعاليت واحدهاي صنفي گروه يک شغلي نبايد تداخلي با گروههاي شغلي ۲، ۳، و ۴ داشته باشند و هر کدام از اين واحدهاي صنفي مطابق پروانه کسب خود فعاليت کنند.

به گفته فراهاني تمام واحدهاي صنفي در گروه شغلي ۱و ۲ بايد به ساعت کار خود توجه کنند و توصيه ما اين است که کروه شغلي ۲ ساعت ۲۰ فعاليت هاي خود را تعطيل کنند؛ زيرا تردد خودرو در سطح شهر تهران تا جمعه آينده از ساعت ۲۱ تعطيل است.

رئيس اتاق اصناف تهران در پايان بيان کرد: تمام بازرسان اتاق اصناف، وزارت بهداشت، سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان، سازمان صمت استان تهران و پليس نظارت بر اماکن عمومي بر نحوه فعاليت اصناف در سطح شهر تهران نظارت کامل دارند و اگر صاحبان واحدهاي صنفي دستورالعمل هاي بهداشتي مقابله با ويروس کرونا را رعايت نکنند، بار اول تذکر، بار دوم اخطار و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب ميشود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید