سفارشی ‌سازی ژوزف چینی

0
725
چرم

وقتی بحث سفارشی‌سازی به میان آید صنعت کفش‌های شیک و تجملی حرف اول را می‌زند. فقط در 12 ماه گذشته، گوچی مجموعه‌ محصولات خود موسوم به خودت بساز را گسترش داده است تا شامل کفش‌های زنانه و مردانه هم بشود و سالواتوره فراگامو به مشتریان خود امکان داده است تا از مجموعه‌ سفارشی گیگلو سفارش بدهند. شرکت‌های پایپوش ورزشی تازه به قابلیت‌های سفارشی پی برده‌اند اما همتایان آن‌ها در بخش کفش‌های ممتاز و تجملی مدت‌هاست که می‌دانند از این طریق می‌توانند حس تجمل‌دوستی مشتریان ممتاز را ارضا کنند.
ژوزف چینی یکی از نام‌های تجاری انگلستان سفارشی‌ترین پایپوش‌ها را تاکنون عرضه کرده است. برنامه 1 از 1 این شرکت به مشتری امکان می‌دهد انواع مشخصات شامل نوع چرم رویه، رنگ زیره، بند و آستر و حتی مدل سوراخ بندها را سفارش بدهد که این به معنای 1.2 میلیون تغییر ممکن در هر محصول است.
ویلیام چرچ مدیرعامل گروه ژوزف چینی می‌گوید این برنامه با میراث و استادکاری در این نام تجاری پیوند نیرومندی دارد. تمام کفش‌های این گروه را استادکاران مرد و زن در کارخانه‌ای واقع در دسبورو تولید می‌کنند که در 30کیلومتری شمال نورتهمپتون، قطب پایپوش انگلستان قرار دارد. گروه ژوزف چینی از سال 1886 در این کارخانه پایپوش تولید می‌کرده است و از زمانی که تأسیس شد و بریدن چرم، دوخت و جلادهی نهایی همگی در یک جا صورت می‌گرفت. هشتاد سال بعد شرکت چرچ این گروه را خریداری کرد. شرکت چرچ هم یکی دیگر از تولیدکنندگان معروف پایپوش مردانه در نورتهمپتون است. در سال 1999 گروه کالاهای تجملی پرادا مالک شرکت چرچ شد تا ژوزف چینی به شاخه انگلیسی این نام تجاری ایتالیایی تبدیل شود. این وضعیت تا سال 2009 ادامه داشت دو عضو خانواده‌ چرچ به نام ویلیام و جاناتان توانستند پرادا را قانع کنند که سهام ژوزف چینی را به آن‌ها بفروشد.

تولید کفش سفارشی حداکثر هشت هفته طول می‌کشد


ویلیام چرچ می‌گوید از آن هنگام کسب و کار گروه رشد کاملاً نیرومندی داشته است و اکنون دارای شش فروشگاه در انگلستان است و گردش مالی آن به 9.6 میلیون پوند رسیده است یعنی دو برابر شده است. صادرات این گروه نیز افزایش زیادی داشته است و طی این مدت سه برابر شده است به طوری که اکنون یک‌سوم گردش‌مالی را تشکیل می‌دهد. حدود 80 درصد سفارش‌های خارجی از اروپا و آسیاست و ایتالیا بزرگ‌ترین بازار این گروه در اروپا و ژاپن بزرگ‌ترین بازار آن در جهان است. حضور این گروه در بازار آلمان، بلژیک، فرانسه، ایالات متحده، اسکاندیناوی و خاورمیانه نیز در حال افزایش است. این گروه در آوریل 2016 به پاس موفقیت‌هایش برای سومین بار جایزه ملکه برای بنگاه‌ها را دریافت کرد که به شرکت‌های دارای کارایی عالی در تجارت بین‌المللی اعطا می‌‌شود.
برنامه‌ 1 از 1 در فروشگاه این شرکت در خیابان جرمی لندن به اجرا در آمد و آقای چرچ می‌گوید: زمان مناسبی بود تا مجموعه محصولات دیگری را آن جا عرضه کنیم.
مشتریان کافی است با فروشگاه تماس بگیرند یا کتبی سفارش بدهند. سپس مشتری برای اندازه‌گیری پا در فروشگاه حضور یابند. شرکت برای شروع کار رایج‌ترین قالب خود یعنی قالب 125 را انتخاب می‌کند. مشتری چرم رویه را هم از میان انواع چرم گوساله به رنگ‌های مختلف انتخاب می‌کند. تمام کفش‌های این گروه از جنس چرم گوساله هستند که از اروپا و عمدتاً ایتالیا، فرانسه و آلمان وارد می‌شود. به ویژه ارتباط نیرومندی بین این گروه و دباغی واینهایمر آلمان وجود دارد. مشتری در انتخاب رنگ بند، آستر و زیره و هم‌چنین شکل سوراخ بند نیز آزاد است. در واقع 1.2 میلیون ترکیب قابل انتخاب است. در نهایت هم نام مشتری روی آستر دست‌دوزی می‌شود.

هنر کفش‌سازی
همین که مشتری تصمیم بگیرد فرایند تولید دستی کفش آغاز می‌شود که شش تا هشت هفته طول می‌کشد و 200 عملیات دستی مختلف در آن انجام می‌گیرد. طی این مدت ممکن است حدود 120 نفر روی یک کفش کار کنند. آقای چرچ می‌گوید: کیفیت را قربانی سرعت نمی‌کنیم و اولویت اول از آن کیفیت است. این گروه دارای کارگرانی از رده‌های مختلف سنی است و برخی بیش از 50 سال سابقه‌ کار در این شرکت را دارند. تولید کفش دست‌دوز مرغوب کاری بسیاری تخصصی است و اگر به تدریج نیروی جوان تزریق نشود نوعی شکاف تخصصی ایجاد می‌شود. به همین دلیل دوره‌های کارآموزی برای نسل جدید به طور مرتب در این شرکت برگزار می‌شود.


www.worldfootwear.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید