سعید حیاتی: چک های صياد، معاملات بازار را قفل کرده است

0
640
روند صدور مجوز عامل ناامیدی و نارضایتی کارآفرینان

رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کفش تهران در اعتراض به جايگريني دست چک هاي صياد با دست چک هاي قديمي بيان داشت: چک هاي صياد معاملات بازار را قفل کرده، کم کم در معاملات، تبادل پول نقد، دلار و سکه جايگزين مي شود. معاملات پاياپاي و سينه دفتري، حاصل عملکرد اين نوع دست چک است؛ دست چکهايي که بدون آموزش هاي لازم وضروري، يکباره وارد معاملات و بازار شده است.

سعيد حياتي، رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کفش تهران تاکيد کرد: اگر خواهان اجراي روش هاي نوين در کشور و يا به دنبال رفع موانع و مشکلات هستيم، تنها با ايجاد بسترهاي لازم و ارايه آموزش هاي مناسب بايد انتظار موفقيت اين طرح ها را داشته باشيم در غير اين صورت، بازار با بحران معاملات مواجه خواهد شد.

وي ادامه داد: بهتر بود دست چک هاي قديمي تا يک سال در دست افراد باقي مي ماند و معامله سر جاي خودش برقرار مي شد، همچنين دردسرهاي سايت و قطع و وصل شدن هايش را نداشت؛ اما سامانه صياد و دسترسي به اينترنت مشکلات عظيمي دارد که موجبات اختلال در امر معاملات سطح بازار را ايجاد کرده است.

حياتي تصريح کرد: بتازگي عده اي فرصت طلب که از هر نقطه ضعف و يا خللي به دنبال بسترسازي براي منافع خود هستند، فروش کد ملي را دستاويز قرار دادند. متاسفانه با فروش کد ملي افراد متفرقه توانسته اند اين کد را جايگزين به اصلاح افراد واقعي کنند. مسئولان براي اجراي طرح مورد نظر مي بايستي ابتدا به صورت پايلوت آن را در يک شهر اجرا مي کردند و با شناخت نقاط قوت و ضعف طرح، مبادرت به همگاني ساختن آن مي کردند. اکنون بازار متلاطم مي شود، تبادل دلار به جاي چک، منجر به گران شدن دلار در کشور مي شود که از ديگر معضلات است.

وي با اشاره به عدم موفقيت هاي طرح هاي گذشته تاکيد کرد: براي نمونه در گذشته طرح شبنم را داشتيم که پس از اجراي يک دوره، شاهد عدم موفقيت آن بوديم. آن همه هزينه، نتيجه اش خوب نبود، چک هاي صيادي نيز از اين موارد است. اي کاش مسئولان قبل از اجراي هر طرحي از افرادي که با آن طرح بسيار سرو کار دارند، تبادل نظر و به جمع آوري اطلاعات مي پرداختند، اما متاسفانه اين چنين نمي شود.

رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کفش تهران با بيان اينکه اصناف ار جمله جمعيتي هستند که بدون چک نمي توانند معامله کنند و روزانه با چک کار دارند افزود: طرح ارائه شده، اصناف را در دردسري ديگر انداخته است. اگر به اين نحو ادامه يابد، مردم از گرفتن دست چک خودداري مي کنند و به معاملات نقدي مي پردازند که حاصل آن هم ورشکستگي بانک ها خواهد بود و سرمايه اصلي دولت از چرخش مالي در بانکهاست .

حياتي در رابطه با مدت زمان تسليم اظهار نامه ها معترضانه گفت: متاسفانه توافقاتي که سازمان به نفع خود انجام مي دهد ، به زيان اصناف است ، ما بيش ار سه ماه از سال را تعطيل بوده ايم ، اکنون سازمان بدون در نظر گرفتن مشکلات ناشي از تعطيليها تنها به اجراي منويات خود مي پردازد ، اجراي تبصره ماده صد که از ۴ تا ۱۲ درصد به ماليات سال قبل اضافه نموده، کاملا بي انصافي است ، انتظار داشتيم که اصناف را با معافيت مالياتي روبهرو مي کردند نه اينکه ، مالياتشان را افزايش مي داند ، همچنين مهلت ۱۵ تيرماه براي ارائه اظهار نامه ، نيز مدت زمان بسيار کوتاهي است و نياز داشتيم تا پايان شهريور ماه تمديد شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید