آغاز پروژه توسعه سایت کارگاهی تولید کفش در هیدج

0
355
آغاز پروژه توسعه سایت کارگاهی تولید کفش در هیدج

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش – شهردار هیدج گفت: با هدف کمک به رشد و توسعه بیش از پیش صنعت کفش هیدج، پروژه توسعه سایت کارگاهی تولید کفش در این شهر آغاز شد.

محمد نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از پتانسیل‌های خوب استان در حوزه صنعت، تولید کفش در شهر هیدج است، اظهار کرد: در حال حاضر در شهر هیدج با تولید و صادرات کفش بچه‌گانه به اقصی نقاط کشور و نیز خارج از کشور، زمینه اشتغال مستقیم حداقل ۲۰۰۰ نفر با ۲۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک فراهم شده است.

وی با یادآوری اینکه با وجود صنعت‌گران با تجربه و شکل‌گیری بخش اعظمی از زنجیره تولید در این منطقه، صنعت کفش جای توسعه و پیشرفت زیادی دارد، تصریح کرد: این پتانسیل‌ها اهتمام بیش از پیش مسئولین را در حمایت از این صنعت رو به رشد در جهت حمایت از تولید و اشتغال را که چندین سال است مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است را می‌طلبد.

شهردار هیدج با توضیح این‌ مطلب که در این راستا شهرداری و شورای اسلامی این شهر با بهره‌مندی از توان علمی و تجربی فعالین این حوزه بخشی از برنامه‌های سالانه خود را در راستای گسترش این صنعت قرار داده است، گفت: شهرداری سال گذشته با مشارکت در برنامه‌های مختلف تخصصی و نمایشگاهی و … در کنار صنعت کفش بوده و برای سال‌جاری و سال‌های آتی نیز برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که از جمله آن‌ها توسعه سایت کارگاهی تولید کفش موجود است که عملیات اجرایی آن در روزهای اخیر آغاز شده با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

نجفی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی توسعه سایت کفش با اخذ مجوزهای لازم و تایید شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان آغاز شده است، افزود: در توسعه سایت کفش با برگزاری جلسات متعدد از نظرات کارشناسی فعالان این صنعت استفاده شده و نیز تامین نیازهای فعالان حوزه کفش دست‌دوز مدنظر بوده و تفکیک زمین مورد نظر در قطعات کوچک نیز انجام شده است.

این مسئول با بیان این مطلب که شهرداری در حال حاضر عملیات زیرسازی معابر را آغاز کرده و در ادامه زیرساخت‌های آب و برق و گاز را تامین خواهد نمود، اضافه کرد: در توسعه سایت کارگاهی صنعت کفش تعدادی از زمین‌ها جهت ساخت به متقاضیان واگذار خواهد شد و حدود ۱۴ سالن استیجاری نیز توسط شهرداری احداث و در اختیار صاحبان مشاغل مرتبط قرار خواهد گرفت که این واگذاری‌ها صرفاً مختص فعالین صنعت کفش و به شرط ساخت در مدتی معین خواهد بود.

شهردار هیدج با اشاره به اینکه با توسعه سایت سایت کفش در محدوده مذکور امکان ایجاد اشتغال مستقیم حداقل ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود، ادامه داد: در توسعه سایت کارگاهی، ارتباطات و اتصالات لازم با سایت کارگاهی موجود در نظر گرفته شده و احداث سالن‌های کارگاهی شهرداری در سال‌جاری آغاز و به اتمام خواهند رسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید