ساخت یک کفش هوشمند مخصوص نابینایان

0
354
ساخت یک کفش هوشمند مخصوص نابینایان

نوجوان هندوستانی کفش هوشمندی را طراحی کرده است که به نابینایان در جلوگیری از برخورد با موانع کمک می کند.

اخبار صنعت چرم و کفش آنکیوریت کارماکار نوجوان دانش آموزی که در کلاس نهم در منطقه کریمگانج در ایالت آسام هند تحصیل می‌کند این کفش هوشمند را طراحی و ساخته است. بنا به گزارش ANI هند این کفش به افراد نابینا برای جلوگیری از برخورد آن‌ها به موانع در هنگام راه رفتن کمک می‌کند.

بنا به این گزارش در نگاه نخست این کفش، یک کفش چرمی معمولی به نظر می‌رسد، اما در کف آن از فناوری‌ استفاده شده است. در قسمت جلو دارای سنسور‌هایی است که موانع را شناسایی می‌کند. پس از شناسایی موانع، زنگ هشداری با صدای بلند فعال می‌شود که فرد را از خطر آگاه می‌کند.

کارماکار این باره به ANI گفت: «من این کفش را برای افراد نابینا طراحی کردم. من هدفم این است که یک دانشمند شوم. من ابتکارات بیشتری را انجام خواهم داد تا ضمن کمک به مردم، زندگی را برای آن‌ها آسان‌تر کنم.»

کفش هوشمند نابینایان

او در مورد نحوه عملکرد کفشی که ساخته نیز گفت: «اگر مانعی بر سر راه باشد سنسور موجود در کفش آن را تشخیص داده و زنگ هشدار فعال می‌شود. فرد نابینا با شنیدن صدای زنگ، هوشیار شده و برای اجتناب از برخورد با مانع عمل می‌کند.»

انرژی این کفش توسط یک باتری کوچک تامین می‌شود که روی کف آن قرار داده شده است و حسگر با استفاده از یک اتصال دهنده بشکه‌ای به باتری وصل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید