زیان 150 میلیارد تومانی صنف کیف و کفش کاشان

فروش کفش در کرمانشاه با شیوع گرونا نصف شد

رئیس اتحادیه صنف کیف و کفش کاشان گفت: محدودیت‌های رفت‌وآمدی در ساعت مشخص باعث شده است که افت مشتری و کاسبی داشته باشیم.

اخبار صنعت چرم و کفش – سید حسن سید حسن‌زاده در گفت‌وگو با فارس در کاشان، بابیان اینکه، قیمت‌ها در یک ماه گذشته ۴۰ در افزایش قیمت در کیف و کفش داشته‌ایم، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه قیمت دلار کاهش محسوسی داشته است اما قیمت کیف و کفش افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه صنف بازار کیف و کفش کاشان بابیان اینکه افزایش قیمت‌ها در بازار کیف و کفش باعث شده است تا کاهش مشتری داشته باشیم، گفت: یکی از عوامل کاهش مشتری بیماری کرونا بوده است که بسیاری از مراسمات را تعطیل کرده است که همین باعث شده است همه همکاران را از این وضعیت گله‌مند باشند.

وی با اشاره به اینکه، غالباً مردم برای خرید شب از منزل خارج می‌شوند افزود: محدودیت‌های رفت‌وآمدی در ساعت مشخص باعث شده است که افت مشتری و کاسبی داشته باشیم.

سید حسن‌زاده بابیان اینکه، ۱۰ تولیدی کفش به‌صورت سنتی داریم، تصریح کرد: به خاطر این بیماری که وارد کشور و کاشان شد، روی کارشان تأثیر زیادی گذاشته است.

رئیس اتحادیه صنف بازار کیف و کفش کاشان بابیان اینکه در سال گذشته حدود ۸۰ مغازه جواز کسب را به خاطر شرایط کاسبی‌ها ابطال کرده‌ایم، گفت: هر واحد صنفی ما به‌طور متوسط تا اینجای کار ۱۵۰ میلیون تومان ضرر کرده‌اند.

سید حسن‌زاده بابیان اینکه، ۱۵۰ میلیارد تومان صنف کیف و کفش در کاشان ضرر کرده است، خاطرنشان کرد: اکثر مغازه‌ها در بازارچه‌ها است که همین امر باعث شده است به خاطر کاهش مشتری نتوانند کرایه‌های خود را پرداخت کنند و باعث تعطیلی صنف و ضرر زیان می‌شود.

وی در خصوص تسهیلاتی که برای صنف کیف و کفش در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: تسهیلاتی که برای صنف ما در نظر گرفته‌اند بین ۴ تا ۶ میلیون تومان به تعداد انگشت‌شمار بود به‌نحوی‌که کاسب صنف برای رغبتی برای گرفتن این ارقام نشان نداد چون این مقدار پول کرایه یک ماه مغازه هم نمی‌شد.

رئیس اتحادیه صنف بازار کیف و کفش کاشان بابیان اینکه ۱۵۰ مغازه کیف و کفش در کاشان وجود دارد و سال گذشته ۸۰ مغازه تعطیل کرده‌اند، گفت: واردات در بازار کاشان کفش کتونی است اما در کفش مجلسی ایران حرف اول را در دنیا می‌زند اما یک‌زمانی کفش چینی وارد کشور شد که مورد استقبال قرار نگرفت و خرابی کار باعث شد مردم کفش مجلسی چینی خرید نکنند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر رقابت بین کفش‌های کتونی ایرانی است، گفت: کفش‌های کتونی خارجی که وارد کشور مکی شود بازار ایران را اشباع کرده‌اند و فرصتی نمی‌دهند تا کفش‌های کتونی ایرانی عرض‌اندام کنند.

وی گفت: کیف خارجی به خاطر برندهایی که در دنیا اسم‌ و رسم‌دار هستند جایگاه خوبی در بازار ایران دارد اما کیف تمام چرم ایرانی باز حرف اول را میزند اما قیمت آن‌ها فوق‌العاده بالاست که همین افزایش قیمت باعث می‌شود خریدار به جنس خارجی رو آورد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید