زندگی دائمی چرم با پی‌واکس

0
548
زندگی دائمی چرم با پی‌واکس

اخبار صنعت چرم و کفش – حفاظت از چرم به عنوان یک محصول طبیعی و ماندگار برای کسانی که از محصولات چرمی استفاده می‌کنند، امری اجتناب‌ناپذیر است. طبیعی است که هر چقدر مراقبت و نگهداری از چرم و محصولات چرمی به روش‌های صحیح‌تر انجام شود، کارآیی و دوام آن بیشتر خواهد شد. از گذشته تا به امروز روش‌های مختلفی برای نگهداری از چرم و محصولات چرمی به ویژه کفش وجود داشته است و متخصصان صنعت چرم راهکارهای مختلفی را به مصرف‌کنندگان این محصولات برای حفاظت از چرم ارائه کرده‌اند. مهم‌ترین روش نگهداری و مراقبت از چرم، استفاده از واکس و تمیز نگه داشتن چرم است. واکس به عنوان یک محصول جانبی، موجب حفظ نرمی و لطافت چرم می‌شود و از آن در برابر آسیب‌های وارده اعم از نفوذ گرد و غبار یا گل‌ولایی به عمق چرم جلوگیری می‌کند. در این راستا هر اندازه که واکس‌های مورد استفاده فاقد مواد شیمیایی بوده و از مواد طبیعی ساخته شده باشد، بی‌تردید در محافظت از چرم نیز کارایی بیشتری دارد. محسن رنجبر، یک تولید کننده واکس مخصوص محصولات چرمی و صاحب برند پی‌واکس است که موفق شده با فرمول جدیدی واکسی را بر پایه آب و بدون مواد نفتی و پارافینی تولید کند. برای اطلاع بیشتر از محصولات پی‌واکس با او گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

کمی در مورد واکس‌های پی‌واکس توضیح دهید.
این محصول به سبب استفاده از مواد غیر نفتی و پارافینی که عامل مخرب چرم هستند، افزایش عمر طبیعی چرم را به دنبال دارد. همچنین کرم واکس پی واکس بر خلاف عموم واکس‌های متعارف بازار ایران، بوی زننده و غیر قابل تحمل به ویژه در آپارتمان‌های امروزی را ندارد و به راحتی می‌توان درون منزل و در مدت ۳۰ثانیه و به راحتی یک جفت کفش را واکس زد و ضمنا آلودگی زیست محیطی را به همراه ندارد. مضاف بر این، این محصول بر پایه روغن‌های طبیعی تولید شده و عملا تغذیه واقعی به چرم می‌دهد و از خشک شدن به مرور و ترک برداشتن چرم جلوگیری می‌کند. در واقع بعد از هر بار واکس زدن کفش عمل جوان‌سازی چرم اتفاق می‌افتد .

چه شد که به فکر ساخت چنین واکسی افتادید؟
متاسفانه اکثر واکس‌هایی که مصرف می‌شود سریعا و بعد از ساعتی رخ چرم را تیره می‌کند و در صورت استفاده مکرر، چرم حالت کهنگی به خود می گیرد و جاذب گرد و غبار است. اما این محصول تا حداقل یکی دو روز مراقبت خوب و طبیعی به چرم می دهد و باعث نرم‌کنندگی بیشتر چرم و جلوگیری از خشکی چرم می‌شود. علاوه بر اینکه این واکس در مقایسه با واکس‌‌های موجود در بازار اقتصادی و به صرفه‌تر و کاربرد آن نیز آسان‌تر است.


آیا از پی‌واکس برای چرم‌های رنگی هم استفاده می‌شود؟
این محصول قابل استفاده برای هر نوع رنگ مرسوم چرم در ایران است. این محصول صرفا فقط براق کننده نیست، بلکه تمام خواص واکس محافظ چرم را داراست. کرم واکس پی‌واکس به همراه یک ابر دو تکه مقاوم (دارای پرفراژ در وسط ابر) عرضه می‌شود و در کمترین زمان ممکن و با بالاترین بازدهی، چرم جلا پیدا می‌کند. این محصول مراقبت کاذبی شبیه به چرم‌های مصنوعی، به چرم نمی‌دهد و موجب ایجاد رخ واقعی و براقیت متعارفی بر روی چرم می‌شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که براقیت بیش از حدی که در اغلب واکس‌ها دیده می‌شود، عملا عمر چرم را کاهش می‌دهد و بافت چرم را تا اندازه‌ای خشک می‌کند. اما این محصول چنین مشکلی را نیز برطرف می‌کند و نه تنها چرم را خشک نمی‌کند بلکه علاوه بر براقیت طبیعی ، عمر چرم را نیز افزایش می دهد.

در تولید این واکس با چه چالش‌های مواجه هستید؟
چالش‌های ما بیشتر چالش‌های فرهنگ‌سازی است. اغلب مردمی که از واکس‌های قدیمی استفاده می‌کنند و به استفاده از آنها عادت دارند، نمی‌توانند با پی‌واکس ارتباط برقرار کنند. در صورتی که اطمینان می‌دهم با یک بار استفاده از پی‌واکس متقاضی دائمی آن خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید