رضایت از حضور برندهای ورزشی در نمایشگاه ایران شابز

0
1021
مرتضی حق پرست، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی

مجله اخبار صنعت چرم و کفش به بهانه برگزاری نمایشگاه بین المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی به سراغ مرتضی حق‌پرست، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی رفتیم و با او به گفت وگو نشستیم.

مرتضی حق پرست، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی در خصوص اتحادیه اظهار داشت: اتحادیه ما تقریبا اتحادیه جوانی است و در سال 1368 تاسیس شده است. در این اتحادیه رسته‌های مختلفی همچون فروشندگی لوازم ورزشی، شکار و طبیعت، بنکدارها و تولیدکننده‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به تداخل این اتحادیه با اصناف دیگر بیان کرد: از آنجایی که اتحادیه ما جوان است، با اتحادیه‌های مختلفی همچون اتحادیه کفش ماشینی تداخل صنفی داشتیم و تنش‌هایی در این زمینه وجود داشت. اما از زمان پذیرش مسئولیت اتحادیه کفش ماشینی توسط دکتر اژدرکش به تعادل مثبتی رسیده و تفاهم نامه امضا کرده‌ایم. از این رو می‌توانیم در زمینه‌های مختلف به یکدیگر کمک کنیم.

حق پرست در مورد روند آشنایی‌اش با نمایشگاه ایران شابز گفت: یک ماه پیش از آغاز نمایشگاه ایران شابز، نشستی خبری در تبریز برقرار شد. بنده از سوی دکتر اژدرکش دعوت شدم و سپس با همکاری جناب خردمند و حیاتی مسئولیت شورای سیاستگزاری این نمایشگاه را برعهده گرفتیم.

وی با اشاره به وضعیت تولید لوازم ورزشی ملی بیان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه ایران‌شابز معرفی توانمندی‌های تولیدات داخلی بود.

ابتکاری در نمایشگاه ایران شابز انجام شد، مبنی بر اینکه از سراسر کشور افرادی که در زنجیره تامین و تولید کفش، کیف و لوازم ورزشی فعالیت دارند، در کنار هم جمع شدند و این نمایشگاه را برگزار کردند. ما برای اینکه بتوانیم زنجیره‌های ارزش‌افزوده و خوشه‌های صنعتی را به یکدیگر وصل کنیم، به چنین نمایشگاه‌هایی نیاز داریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی در مورد حضور اصناف این اتحادیه در نمایشگاه ایران شابز افزود: ما در اتحادیه حدود 1300 واحد در رسته‌های فروش، تولید، توزیع، شکار و طبیعت داریم. این نمایشگاه محلی برای خودنمایی برندهای داخلی بود. برندهای پوشاک ورزشی پیش از این تمایلی برای حضور در نمایشگاه نداشتند. اما به دعوت دکتر اژدرکش و بنده حضور چشمگیری داشتند و با رضایت کامل نمایشگاه را ترک کردند. نمایشگاه ایران شابز با حضور بازدیدکننده های فراوان بسیار تحسین برانگیز و چشمگیر برگزار شد.

حق پرست به حضور برندهای ورزشی در نمایشگاه و رضایت آنها از این حضور خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان تمایل زیادی برای شرکت در نمایشگاه‌های بعدی نشان دادند.

اولین نمایشگاه ایران شابز

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی در خصوص تداخل این اتحادیه با اصناف دیگر افزود: اتحادیه ما با اتحادیه‌هایی همچون کشباف، اتحادیه خیاط‌های زنانه و مردانه و اتحادیه پوشاک نیز تداخل کاری دارد. لوازم ما نیز همچون فوتبال دستی با اتحادیه آهن سازان و درودگران تداخل دارد. به همین دلیل اگر همانطور که ما تفاهم نامه‌ای با اتحادیه کفش‌های ماشینی پیاده کردیم؛ با اتحادیه‌های دیگر هم صورت گیرد، بسیار موفق‌تر عمل خواهیم کرد همانطور که در گذشته با اتحادیه کفش‌های ماشینی تنش داشتیم ولی امروز در جلسات تفاهم کامل داریم و برای پیشرفت صنف خود تلاش می کنیم.

وی در خصوص حضور در دور بعدی نمایشگاه ایران شابز بیان کرد: وظیفه ماست که در این نمایشگاه حضور داشته و از آن به خوبی استقبال می‌کنیم. قطعا با زحمات دکتر اژدرکش این نمایشگاه پیشرفت روز افزونی خواهد داشت.

حق پرست افزود: یکی از محاسن حضور در نمایشگاه ایران شابز آشنایی تولیدکنندگان با مواد اولیه و طرح‌های پوشاک و لوازم ورزشی بود. مسلما با دست در دست هم دادن این اصناف، می‌توانیم شاهد ارتقای تولید باشیم.

وی در پایان از زحمات نشریه اخبار صنعت چرم و کفش که موجب وصل این زنجیره بود، تشکر کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید