دکتر فرهاد علیزاده: راه توسعه کشور از توسعه کسب و کارها می‌گذرد

0
959
1دکتر فرهاد علیزاده- جشنواره سی پال

دکتر فرهاد علیزاده- جشنواره سی پال

سی‌پال جشنواره خصوصی مد و لباس در ایران است که هدف اصلی آن گفتگوی فرهنگ‌ها از طریق مد است. موضوع دومین جشنواره سی‌پال که در آذرماه برگزار گردید، جاده ابریشم بود و آثار هنرمندان زیادی در زمینه لباس، زیورآلات، کیف و کفش، عکاسی مد، مدنویسی، خوش پوشی و مد پایدار به معرض نمایش گذاشته شد. نکته متمایز و مهم در برگزاری این جشنواره حضور دکتر فرهاد علیزاده به عنوان رئیس هیات داوران بخش طراحی کیف و کفش بود که با وجود ضیق وقت و جهت اعتلای صنعت کیف و کفش که همواره جزو دغدغه‌های اصلی ایشان است، قبول مسئولیت کرده و توانست به بهترین نحو و بدون حاشیه‌ بخش طراحی کیف و کفش را مدیریت کند.
متاسفانه جشنواره‌ها و مسابقاتی که در زمینه طراحی و مد کیف و کفش برگزار می‌شود همیشه با حاشیه‌های زیادی همراه بوده و نتایج مثبتی که مد نظر برگزارکنندگان بوده است را به دست نیاورده است. تجربه دومین جشنواره سی‌پال این موضوع را مجدد خاطرنشان کرد که مدیریت کارآمد و توانمند، می‌تواند فارغ از مسائل حاشیه‌ای به بهترین نحو از عهده مسئولیت‌های محول شده برآید و نتایج پرباری را به بار آورد. لذا فعالیت، تأثیرگزاری و حضور دکتر فرهاد علیزاده در مدیریت و ریاست هیأت داوران بخش طراحی کیف و کفش سی پال ستودنی است
دکتر فرهاد علیزاده در آیین افتتاحیه دومین جشنواره سی‌پال گفت: دو بخش مد و جشنواره در اقتصاد جهان نقش به سزایی دارند. طبق آمار مجموع اندازه صنعت مد در جهان 4/2 تریلیون دلار است که این رقم بخش بزرگی از اقتصاد جهان را هدایت می‌کند که 400 میلیارد دلار آن برای صنعت پوشاک است. ما باید به نقش مد در اقتصاد جهانی فکر کنیم. بازار مصرف پوشاک ایران 15 میلیارد دلار است که فقط 6 میلیارد دلار آن در داخل تولید می‌شود. 300 میلیارد دلار نیز جشنواره‌ها و فستیوال‌ها در جهان به اقتصاد کمک می‌کنند.
راه توسعه کشور نه از دولت می‌گذرد و نه از سیاست‌مداران. راه توسعه کشور از توسعه کسب و کارها ایجاد می‌گردد و ما باید کمک کنیم که حال کسب و کارمان خوب باشد و یکی از بهترین راه‌ها توجه به مد و فشن است. برای توسعه کسب و کار به دو قسمت طراحی و برندیگ باید توجه ویژه کرد چرا که ما بیشترین ضعف را در این دو قسمت داریم.
بخشی از بیانیه هیات داوران بخش طراحی کیف و کفش در دومین دوره جشنواه سی پال نیز بدین شرح بود که توسط دکتر فرهاد علیزاده قرائت گردید:
از دیرباز بشر عجین با زیبایی‌ها بوده و هرکجا نشانی از زیبایی باشد انسان در طلب آن راهی می‌شود.
خدای زیبا، ذات بشر را این گونه آفرید که در طلب هر چه، چشم نواز و دل رباست پای در مسیر بگذارد وجویای آن شود و در این مسیر گوهری به نام هنر را در وجود آدمی به ودیعه گذاشت تا زیبایی را خود خلق کند و به شکرانه خلق آن زیبایی، آن را در مقابل چشمان دیگران به نمایش بگذارد تا همگان از آن هنر بهره‌مند شوند.
انسان اگر قدم درعرصه کمال خود و شناخت واقعیت گذاشته باشد می‌داند جز زیبایی در این مسیر هیچ نیست و هر چه زشتی است از درون نازیبای ماست وگرنه خلق پروردگار زیبا، سراسر کمال و شکوه است. ذات هنر از خلوت بر می‌انگیزد و به جلوت جاری و ساری می‌شود یعنی هنر در تجلی به بار می نشیند. گاه هنرمند از خود هنری دارد که سر آن را فاش نمی کند ولی ماحصل آن را در اختیار سایرین قرار می دهد تا اهل فضل و عمل به یک نظر، به اسرار آن آگاهی یابند و سایرین در جلوه و ظاهر آن مبهوت بمانند. تمام هنرهایی که پروردگار عالم آفرید به یکدیگر متصل و مرتبط هستند. یکی می سراید، دیگری سروده اش را می‌خواند، وان دگر چنگ می زند بر خوانده دیگری و .. این چرخه ادامه می یابد و هر کس از این چشمه به سهم خود می نوشد و سیراب می شود. مهم این است که در درون خود جستجو کنیم و بیابیم گوهری را که پروردگار عالم در درون یکایک ما قرار داده است.
متن کامل سخنرانی دکتر فرهاد علیزاده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مد و لباس سی‌پال را می‌توانید در آدرس اینستاگرام زیر مشاهده کنید.

farhadsdc@

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید