راه‌اندازی مرکز ملی توسعه صادرات کیف و کفش ایران

0
700
نمایشگاه ایران شابز 2

مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف، کالای ورزشی و مواد اولیهایران شابز، بیست و هشتم دی ماه با حضور قاسم نوده فراهانی و روسای اتحادیه‌های صنوف مختلف برگزار شد.
در ابتدای مراسم اختتامیه دکتر علی اژدرکش رئیس سیاستگذاری نمایشگاه ایران شابز گفت: خوشبختانه دور دوم نمایشگاه با تلاش و حضور پررنگ خود بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود نموده و از آنجایی که این نمایشگاه در بازار بزرگ ایران اجرا گردید و این مکان از پتانسیل‌های درجه یک برای سرویس‌دهی به همه بازدیدکنندگان برخوردار است، لذا توانست آنچه انتظار داریم را برآورده سازد.
اژدرکش افزود: هدف نمایشگاه در دور اول جایگزین نمودن کالاهای فاخر ایرانی به جای کالاهای خارجی بود که موجب شد ویترین اکثریت فروشگاه‌های مدرن شهر مملو از برندهای خوب و با کیفیت ایرانی شود و این ثابت کرد که حتی با تمام سختی‌ها و در مدت بسیار کم می‌توانیم موفقیت را در تمام شهر ببینیم، اما در دور دوم نمایشگاه، سخت به دنبال صادرات هستیم.
رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تاکید کرد: در صادرات نیازمند آموزش، باور و تفکر استراتژی صادرات می‌باشیم، ما به دنبال درآمدزایی و جایگزین کردن برای نفت هستیم. باید بتوانیم ترسیم درستی از صادرات داشته باشیم، باید زمان ورود به بازار، تحقیقات خوبی داشته باشیم، بازار را ویزیت کنیم از بازارهای نزدیک‌تر و ساده‌تر شروع کنیم، قوانین صادراتی همه کشورهای هدف را بدانیم. هرگز نمی‌توان یک استراتژی واحد را برای همه کشورها استفاده کرد، وظیفه دولت نیز در تبیین استراتژی و تصحیح راه از الزامات است.
اژدرکش ادامه داد: شعار سال رونق تولید است، باید این را عملی سازیم، دولت در تامین مواد اولیه، ماشین‌آلات، سرمایه در گردش، آموزش نیروی انسانی و… سیاست‌های تشویقی، ایجاد بازارهای بین‌المللی، تغییر ساختار بیمه تامین احتماعی، سازمان امور مالیاتی و… بسترهایی را ایجاد کند تا بتوانیم با درآمدهای صادراتی، خود را مستقل از درآمد نفت نماییم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه گفت: هیچ گاه در کالایی که  قابل رقابت با محصولات خارجی نباشد، نباید سرمایه‌گذاری نمود، لذا ما به عنوان تولیدکننده، محصولی را تولید می‌کنیم که بتواند در بازارهای خارجی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. امروز نوید این را می‌دهم که در آینده نزدیک مرکز ملی توسعه صادرات کیف و کفش ایران توسط اتاق اصناف تهران رونمایی و راه‌اندازی می‌شود، با همکاری کنفدراسیون توسعه علوم کشورهای اسلامی توانستیم با بیش از ۴۰ کشور اسلامی همکاری را آغاز نماییم.
اژدرکش ادامه داد: در این مسیر مهمترین ابزار نمایشگاه است و ویترین صنعت ماست، این دور از نمایشگاه نسبت به دور اول، ۵۵ درصد رشد کمی و کیفی داشتیم، لذا وقت آن رسیده دولت نیز با بکارگیری تمامی وزارت خانه‌هایی که در رشد و توسعه تولید تاثیرگذار هستند وارد عمل شود. اقتصادمان باید مصون سازی شود. با زیر مجموعه‌های اتاق اصناف، سازمان صمت، کنفدراسیون و… تمام قدرت و توان خود را در این مسیر گذاشته‌ایم و صددرصد امیدواریم به موفقیت برسیم، چون می‌دانیم، می‌خواهیم و می‌توانیم.
در ادامه قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه در این دوره و دوره قبل ثابت کرد که به اصول نمایشگاه پایبند است؛ ضمن این که نمایشگاه مذکور تخصصی بوده و تنها کالاهایی در آن به نمایش گذاشته شد که تولید داخل بود و آنچه کاملاً مشهود گشت کیفیت است که فدای کمیت نشده و به جرات می‌توان گفت که این تولیدات کاملاً آمادگی دارد تا با نوع خارجی خود رقابت کند.
قاسم نوده فراهانی افزود: کشورهایی می‌توانند خوب تولید کنند و صادرات داشته باشند که تولیدکننده تنها به تولید بیاندیشد، نه دغدغه مواد اولیه داشته باشد نه دغدغه صادرات، بازار هدف را دولت جستجو می‌کند و تهیه مواد اولیه نیز بر عهده دولت است پس آنچه می‌ماند تنها دغدغه تولید است که این را تولیدکننده خوب می‌تواند بر عهده بگیرد و هر روز کیفیت و تعداد تولیداتش را بالا ببرد.
فراهانی با تاکید بر اینکه کشور را با تولید می‌توانیم از بیکاری نجات دهیم افزود: عمده شاخصه تولید اشتغالزایی و ارزآوری است که همین باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد و اشتغال جوانان در جامعه حرکت، امید و نشاط ایجاد می‌کند و ارزآوری، کشور را از ورشکستگی نجات می‌دهد. وی گفت: دولتمردان در حوزه تولید باید به تولیدکنندگان کمک کنند. در حال حاضر ۶۰۰ هزار واحد تولیدی داریم که اگر راه‌اندازی شود در کشور بیکار نخواهیم داشت. هر تولیدی کوچک بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون سرمایه می‌خواهد تا راه‌اندازی شود، امیدواریم با این سرعتی که شروع شده ادامه و بر قدرتش اضافه شود؛ لذا از تمامی تولیدکنندگان این عرصه سپاس فراوان دارم که همت عالی در راه توسعه تولید گذاشتند، همانا اینان می‌توانند آغازگر حرکتی باشند تا دیگران با اعتماد به نفس بیشتری شروع کنند.
در انتهای این مراسم به رسم قدردانی و تشکر از هیات مدیره چهار اتحادیه صنفی کفش‌های ماشینی- سراجان- تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی- چرم طبیعی و مصنوعی و همچنین دبیر نمایشگاه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی گردید.

اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید