دولت به صنایع پر اشتغال و کم سود، تسهیلات بدهد

0
816
محمد-عرب،-رئیس-هیئت‌مدیره-شرکت-شیماکفش.

فعال حوزه صنعت کفش معتقد است: دولت به صنایع پر اشتغال و کم سود، تسهیلات بدهد نه اینکه چوب لای چرخ تولید بگذارد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از روند بازار ، محمد عرب مدیرعامل کفش شیما، با اشاره به حضور ۵ هزار واحد صنف تولیدکننده کفش در کشور گفت: این صنف با وجود سود پایین در شرایط سخت اقتصادی همچنان به تولید خود ادامه می‌دهد و اشتغال را همچنان حفظ کرده است.

وی با اشاره به اشتغال یک هزار ۳۰۰ نیرو در کارخانه کفش شیما، ‌اظهار کرد: این کارخانه روزانه ۴ هزار جفت کفش مردانه و زنانه، صندل، کفش وزشی، چکمه کشاورزی و شالی کاری تولید می‌کند. خوشبختانه در این  شرایط سخت اقتصاد علاوه بر حفط تولید،‌ از اخراج کارگران نیز جلوگیری کرده است.

وی از صادارت کفش شیما به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: خوشبختانه سالانه چندین هزار جفت کفش به کشورهای عراق،‌ افغانستان، ‌لیبی و دبی صادر می‌شود.

فعال حوزه صنعت کفش با انتقاد از دریافت مالیات از صنایع کم سود گفت: به طور مثال مواد اولیه‌ای که ۳ ماه قبل در کارخانه دپو شده است، ‌دولت مالیات را به قیمت روز محاسبه می‌کند؛ این امر در سود کارخانه تاثیر دارد.

عرب معتقد است: ‌دریافت سود تسهیلات ارزی از تولیدکنندگان پر اشتغال و کم سود گرفته می‌شود؛ این امر در سال جهش تولید مانع از رشد اقتصادی می‌شود.

 فعال حوزه صنعت کفش گفت: دولت باید به صنایع پر شغل و کم سود تسهیلات بدهد نه اینکه چوب لای چرخ تولید بگذارد. این در حالی است که در چین دولت برای حمایت از چنین کارخانه‌هایی تسهیلات ارائه میدهد.

منبع: ایلنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید