دولت بنگلادش مجوز صادرات «وت‌بلو» را صادر کرد

0
294
دولت بنگلادش مجوز صادرات «وت‌بلو» را صادر کرد

دولت بنگلادش برای نخستین بار در تاریخ این کشور، به ۵ شرکت فعال در زمینه چرم اجازه داده است ۱۰ میلیون فوت مربع وت‌بلو صادر کنند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، طبق دستور دولت بنگلادش، این شرکت‌ها اجازه دارند تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ وت‌بلو را به اتحادیه اروپا، روسیه، اوکراین، چین، هنگ‌کنگ، کره، ویتنام و ژاپن صادر کنند.

دفتر نظارت بر واردات و صادرات وزارت بازرگانی بنگلادش، روز شنبه نامه تأیید صادرات وت‌بلو را از شاخه صادرات وزارت بازرگانی دریافت کرد. بر این اساس، شرکت‌های مذکور همچنین اجازه دارند ۲۰۰هزار فوت مربع پوست خام صادر کنند.

دولت بنگلادش در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۰ طرح ممنوعیت صادرات پوست خام و وت‌بلو را به طور موقت لغو کرد و تلاش کرد تا تقاضا و عرضه اقلام را ثابت نگه دارد.

دولت این تصمیم را در پی کاهش قیمت مواد اولیه خام در سال ۲۰۲۰ اتخاذ کرده بود. اما در دو سال گذشته روند خرید پوست خام حیوانات شاهد بی‌نظمی بی‌سابقه‌ای بود.

مراکز کشتار حیوانات که پوست خام مورد نیاز صنعت چرم را تامین می‌کردند، پس از آنکه سندیکای تجاری پوست، از پرداخت حداقل قیمت پوست خام خودداری کرد،‌ مقداری قابل توجهی از پوست‌ها را دور ریختند.

همین امر به افزایش قیمت وت‌بلو و پوست خام دامن زد. لذا دولت اجازه صادرات وت‌بلو و پوست خام به طور موقت صادر کرده است.

منبع: leathermag

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید