در همدان خوشه صنعت چرم ایجاد ‌می کنیم

0
552
در همدان خوشه صنعت چرم ایجاد ‌می کنیم
در همدان خوشه صنعت چرم ایجاد ‌می کنیم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: برای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید» در تلاش هستیم با برنامه ریزی سه ساله در همدان خوشه صنعت چرم ایجاد ‌می کنیم.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، محمدرضا بادامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی، یک منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر و یک منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در استان همدان مشغول فعالیت است، بیان کرد: در این واحدهای صنعتی و تولیدی افزون بر ۱۵ هزار نفر اشتغال دارند که این آمار نسبت به آمار مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ قرارداد با واحدهای صنعتی و تولیدی در صنوف‌ تولیدی مختلف بسته شده که از این تعداد ۱۶۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و مابقی در حال تکمیل هستند، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه مساحت واحدهای صنعتی و تولیدی ۲۸۰۰ هکتار است، افزود: شهرک‌های صنعتی در تمامی شهرستان‌های استان به تناسب هر شهرستان وجود دارند تا هر شهرستانی مجبور نشود به مرکز استان رجوع کند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌هایی برای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید» در سطح استان همدان در استانداری همدان در دست تدوین قرار دارد،  خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال می‌توان دارای عزمی ملی بود که در همین راستا در تلاش هستیم با برنامه ریزی سه ساله در همدان خوشه صنعت چرم ایجاد کنیم.

بادامی افزود: با تأمین ۶۰ مگاوات برق شهرک صنعتی جوکار برای ایجاد سه واحد جدید فروسیلیس در کنار دو واحد فعال آن می‌توان منجر به اشتغالزایی مستقل برای هر واحد ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شد که در نهایت موجب جهش تولید در این بخش خواهد شد. 

وی با اشاره به بحران جهانی کروناویروس گفت: با توجه به اینکه آن دست از واحدهای تولیدی‌ که وظیفه تولید اقلام ضروری و بهداشتی مردم را داشتند، در ایام عید و روزهای تعطیل به فعالیت خود در شیفت‌های کاری متوالی ادامه دادند در آینده نیز تمام واحدهای تولیدی و صنعتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت مشخص کرده، به فعالیت خود ادامه می‌دهند بنابراین باید در نظر داشته باشیم که این روند عاری از مشکل نخواهد بود چراکه رفت و آمد کارکنان این واحدها، تهیه مواد اولیه آنها و سخت‌گیری‌هایی که در این زمینه وجود دارد مشکلاتی را در پی دارد اما باید با مدیریتی کارآمد این ویروس را به مرور پشت سر بگذاریم. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید