در همایش فعالان صنعت کیف و کفش و کارگروه مد و لباس مطرح شد

0
721
همایش فعالان صنعت کیف و کفش و کارگروه مد و لباس

دانشگاه کوشا، دوازدهم شهریورماه میزبان نشستی صمیمانه دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با فعالان صنعت کیف و کفش بود.

تشکیل «انجمن طراحان و مدل‌سازان کفش و کیف» و یک استارت‌آپ کفش/ دولت بداند، تولیدکنندگان کفش و کیف چرمی درآمدهای نفتی را جبران می‌کنند/ نمی‌خواهیم کفش در جشنواره‌های مد غریب باشد
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در حمایت از تولید کفش و کیف ملی از تشکیل انجمن طراحان و مدل سازان کیف و کفش خبر داد.
به گزارش خبرنگار اخبار صنعت چرم و کفش، دانشگاه علمی کابردی کوشا که یکی از مراکز علمی حامی تولیدکنندگان کفش چرمی است، چهارشنبه شب، میزبان سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان صنف کفش و کیف و صنایع وابسته بود.

مرضیه شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد

شفاپور در این همایش با دست مریزاد به افرادی که برای ایجاد این انجمن تلاش کردند، گفت: ما می‌خواهیم انجمن‌ها راه‌اندازی شوند تا باری از مسئولیت ما کم شود و بخشی از آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
دبیر کارگروه مد و لباس ادامه داد: این کارگروه در کنار انجمن طراحان و مدل‌سازان کفش و کیف خواهد بود و امیدواریم نخستین جشنواره ملی کفش و کیف و مد را در سطح ملی و حتی بین‌المللی برگزار کنیم.
این کارگروه ارتباط خوبی با دیگر کشورها دارد که البته با شیوع کرونا با مشکلاتی روبرو شده‌ایم اما تقاضاهای بسیار زیادی از کشورهای مختلف برای برگزاری رویدادهای مد و لباس ایران داریم. گاها این تقاضاها از سوی کشورهایی است که هیچ گونه عرقی نسبت به فرهنگ و مذهب ما ندارند و از نظر مذهبی متفاوت با ما هستند. این فرصت بسیار خوبی برای برندهای ایرانی در حوزه مد، لباس، کفش و کیف خواهد بود تا تولیدات خود را در کشورهای مختلف در معرض نمایش بگذاریم.

افشین شادی مهر- مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش
صنعت کیف و کفش جایگزین مناسبی برای درآمد نفت دولت است

افشین شادی مهر مدیر مسئول ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش و یکی از اعضای هیات موسس انجمن طراحان و مدلسازان کیف و کفش اظهار کرد: در هنگام تولید، ما معتقدیم که 80 میلیون نفر نیستیم؛ بلکه ما 600 میلیون نفر هستیم. چراکه همه کشورهای همسایه نیاز به کفش و کیف چرمی ایرانی دارند. سود حاصل از تولید یک جفت دستکش چرم برابر با قیمت یک بشکه نفت و سود حاصل از فروش یک جفت کفش چرمی برابر با قیمت چندین بشکه است. بنابراین می‌خواهیم به دولت بگوییم نیازی به فروش نفت ندارد. ما اهالی صنف کفش و کیف چرم می‌توانیم درآمدهای نفتی را جبران کنیم.
وی تاکیدکرد: این به معنای اشتغال‌زایی و حفظ سرمایه‌های ملی است. در این باره نقطه ضعف‌هایی مانند کمبود نیروی انسانی متخصص و آموزش داریم که این نواقص را با هم‌اندیشی رفع می‌کنیم. قرار است تا با حمایت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن طراحان و مدل‌سازان کفش و کیف راه‌اندازی شود که این گامی در بهبود کیفیت تولید این محصولات خواهد بود.
شادیمهر گفت: این انجمن با پیشنهاد علی غریبی (موسس انجمن طراحان و مدل‌سازان کفش و کیف) و همراهی بسیاری از افراد دیگر، تشکیل می‌شود و ما می‌خواهیم سمفونی عشق را بنوازیم تا همه دنیا آن را بشنوند. چون هر آن کس که برای تشکیل چنین انجمن‌هایی تلاش می‌کند، عاشق است.

از سمت راست: سمانه سجادی معاون آموزشی دانشگاه کوشا- آرش حسامی برند ویزلند- علی غریبی موسسس انجمن طراحان و مدل‌سازان – امیرحسین بروجردی- رامین دلشاد
ایده شکل‌گیری انجمن

علی غریبی، موسس انجمن طراحان و مدل‌سازان کفش و کیف نیز گفت: ایده تشکیل این انجمن سه سال پیش شکل گرفت. جایگاه کفش در جشنواره‌های مختلف مد بالاتر از این است و ما نمی‌خواهیم کفش در جشنواره‌های مد غریب باشد.
وی ادامه داد: معتقدم تنها حوزه مورد غفلت واقع شده در جشنواره‌های مد، کفش است و در این جشنواره‌ها به عنوان مهمان در گوشه‌ای از سالن قرار می‌گرفتند. این در حالی است که ما ظرفیت بسیار بالایی در این حوزه داریم.


 نخستین استارت آپ تخصصی صنعت کفش و صنایع وابسته

معاون آموزشی دانشگاه کوشا نیز گفت: در سال 98 اولین سمینار تخصصی کفش و صنایع وابسته با جمع کثیری از متخصصان و اساتید این حوزه برگزار کردیم و امسال هم دومین سمینار تخصصی کفش و صنایع وابسته را در تاریخ 22 آبان 99 در دانشگاه علمی کاربردی کوشا برگزار می‌کنیم تا جمعی از برندها حضور خواهند یافت.
سمانه سجادی افزود: نخستین استارت‌آپ تخصصی صنعت کفش و صنایع وابسته نیز همزمان با این سمینار برگزار خواهد شد که از همه دست‌اندرکاران این صنعت که دارای ایده هستند دعوت به همکاری با این استارت‌آپ می‌شود. هدف از برگزاری این استارت‌آپ، دریافت ایده‌های نوین و نوآورانه، ارتقای صنعت و تبلور دانش در صنعت کفش است که امیدواریم با برگزاری این چنین استارت‌آپ‌هایی شاهد این پیشرفت در صنعت کفش باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید