درخواست احداث شهرک صنعتی كيف و كفش در اسلامشهر

0
808
کدام صنایع پس از کرونا بیشترین رونق را ثبت کردند؟

با توجه به ضرورت ساماندهی فعالیت‌ تولید کیف و کفش در شهرستان اسلامشهر و امکان استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این زمینه، وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست مستثنی شدن احداث شهرک صنعتی كيف و كفش در شهرستان فوق از شمول شعاع ممنوعيت احداث صنايع در شعاع ۱۲۰ كيلومتري تهران را به هیئت دولت ارائه کرده است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، شهرستان اسلامشهر یکی از مناطق تولید کیف و کفش در استان تهران به شمار می رود که در آن تعدادی واحد صنفی و تولیدی مرتبط با این صنعت ولی در فضایی نامناسب به فعالیت مشغول هستند.

به ­دلیل عدم وجود اراضی یکپارچه، مرغوبیت‌ بالای اراضی برای فعالیت‌های کشاورزی و همچنین وجود مالکان متعدد مشاعی، تاکنون امکان ایجاد شهرک صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فراهم نگردیده است.

درحال حاضر، بخش خصوصی تمایل خود را برای ایجاد شهرک صنعتی تخصصی غیردولتی کیف و کفش، اعلام نموده و به همین منظور نیز ۲۸ هکتار زمین، شناسایی و برای بررسی‌های زیست‌محیطی به سازمان محیط‌زیست استان معرفی شده است.

با توجه به اینکه اراضی یادشده در محدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران قرار دارد، سازمان مورد اشاره، اعلام نظر در این خصوص را منوط به اخذ مجوز از هیئت وزیران اعلام نموده است.

لذا با عنایت به ضرورت ساماندهی فعالیت‌های یاد شده در این شهرستان و امکان استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای تولید محصولات مذکور، وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست نموده تا احداث شهرك صنعتي كيف و كفش در شهرستان اسلامشهر از شمول شعاع ممنوعيت احداث صنايع در شعاع ۱۲۰ كيلومتري تهران مستثنی شود.

گفتنی است، درخواست مذکور مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت طی می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید