جوانان مطالبه‌گر ، بازار هدف برند امضا

0
1881
جوانان مطالبه‌گر ، بازار هدف برند امضا

زمانی يک برند می‌تواند جايگاه واقعی خود را در بازار بيابد که براساس کيفيت، توان خود را افزايش بدهد. بر اين اساس، برند پارس تصميم گرفته است که براساس توليداتی جديد برای جوانان به بهترين شکل ممکن اين بازار را پوشش دهد، از همين رو برند «امضا» را ثبت و کار خود را در زمينه چرم مصنوعی آغاز کرده است تا پس از آن نيز به توليد کفش و ساير محصولات تحت عنوان اين برند برسد.

امضا را برای در دست گرفتن بازار هدف جديد ساختيم

محمد اخوت صاحب برند امضا در زمينه توليد چرم مصنوعی درباره شکل‌گيری برند امضا در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: زماني که يک کسب و کاري راه‌اندازی مي‌شود، نياز به استراتژي و هدف دارد. براي اين منظور بوم – مدل کسب و کار نوشته مي‌شود که در اين مدل بايد بازار هدف کاملا شفاف شده باشد. وقتی با يک جامعه آماري مشخص کار مي‌کنيم، بالاتر و پايين‌تر از خودش را پوشش نمي‌دهد. براي نمونه بازاري که با مد کار مي‌کرد را نمي‌توانستيم با چرم پارس درگير کنيم. چون هدف چرم پارس، توليد چرم پي‌وي‌سي با کيفيت مرغوب بود، اما جامعه‌ای که چرم خاص مي‌خواستند را نمي‌توانست پوشش بدهد. بنابراين امضا را برای در دست گرفتن بازار هدف جديد ساختيم. حتي يک مدتی چرم ‌پارت را ثبت کرديم که جامعه آماري پايين بازار را در دست بگيريم.

با امضا ميخواهيم هويت ايراني را به رخ ديگران بکشيم

اخوت در ادامه عنوان کرد: پس از بررسي‌هاي بيشتر به اين ‌نتيجه رسيديم که براي هدفي بجنگيم که رقابت معنا داشته باشد که در نهايت بازار بيشتري به ما مي‌دهد، در حالت قبل ممکن بود تيراژ بالايي براي ما حاصل شود، اما سود بالايي ايجاد نمي‌کرد. از اين‌رو به سمت کساني آمديم که کالاي خاص مي‌خواهند و نسل مطالبه‌گر هستند، يا محصول خاص را مطالبه مي‌کنند. ما فکر کرديم که براي اين نسل مطالبه‌گر چه مفهوم هويتي ايجاد کنيم، ارزشمندترين امر براي هر فردي هويت اوست که مهمترين هويت هر فردي امضا است.

وي با تاکيد بر اين موضوع که در برندسازي هويت بسيار اهميت دارد، تصريح کرد: در برندسازي بايد هويت سمعي و بصري خلق کنيد. برند بايد در خون و پوست و جان ‌انسان بنشيند و با يک ‌نگاه يا کلام لگوي آن برند تداعي شود. لوگويي که ما براي امضا طراحي کرده‌ايم براساس آخرين المان‌هاي روز دنيا است‌ و مينماليست را در آن رعايت کرده‌ايم. اگر نصف لوگوي امضا ديده شود، مي‌توان با همان نصفه ديده‌شده، آن را شناخت. يا شعار خود را «هويت تو» عنوان کرده‌ايم، در حقيقت قصد داريم که هويت ايراني را به رخ ديگران بکشيم که ايراني داراي تمدن بوده است و ما مي‌‌خواهيم آن تمدن را در اولويت قرار بدهيم تا جايگاه خود را در زمينه چرم مصنوعي و کفش باز‌گردانيم، از اين رو تلاش مي‌کنيم اعتماد به نفس و خودباوري را به مجموعه خود تزريق کنيم.

هدف امضا حضور در بازارهاي جهاني است

مدير برند امضا در ادامه تاکيد کرد: از آنجا که نقطه قوت ما در چرم مصنوعي است، اين کار را از چرم‌ مصنوعي آغاز کرده‌ايم و بدون شک در کفش نيز چنين کاري را ادامه خواهيم داد. چرم مصنوعي در ايران به جايگاه بالايي رسيده که در زمينه طراحي حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد. در اين زمينه تمام اطلاعات روز دنيا را رصد مي‌کنيم و تلاش من بر اين اساس است که تا 5 سال آينده چرم امضا در سطح جهاني خودش را ارتقا داده باشد و در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي حضور داشته باشد.

اخوت در ادامه خاطرنشان کرد: ما در امضا هدف خود را بر ارتقاي کيفيت متمرکز کرده‌ايم، در حال حاضر نيز زماني که مصرف‌کننده خارجي چرم ما را مصرف مي‌کند، متوجه کيفيت کار مي‌شود و پي مي‌برد که ايراني هم مي‌تواند کالاي باکيفيت توليد کند. کشور ما در يک دوراني صاحب تمدن بزرگي در جهان بوده است که ما با امضا قصد داريم که اين هويت را احيا کنيم. وي يادآور شد: هرچند صنعت ما هم‌اکنون از ترک‌ها عقب‌تر است، اما با يک ‌اصول برنامه‌ريزي‌شده مي‌توان اين فاصله را پر کرد، ما فناوري را در کشور داريم و مي‌توانيم به کيفيت‌ بالا و جايگاه خود برسيم.

تقسيم‌بندی برای چند برند

اين مدير جوان در ادامه درباره آغاز به کار برند امضا اظهار کرد: برند امضا کار خودش را از سال 1394 آغاز کرده، اما کار عملي خود را به تازگي آغاز کرده است. در سال 1394 فرهنگ مصرف محصول را کاملا بررسي و آن را تقسيم‌بندي کرديم، براي نمونه کودک 4 تا 12 ساله يک سليقه دارد، يک نوجوان 16 تا 25 ساله يک سليقه و فرد 30 يا 40 ساله و رده‌هاي سني ديگر نيز سليقه‌هاي متفاوت دارند. يک توليدکننده بايد کاملا به اين موضوعات‌ اشراف داشته باشد.

اخوت ادامه داد: در سال 1394 گروه‌هاي سني مختلف و سليقه‌هاي آنها را بررسي کرديم، براي نمونه جاذبه‌اي که يک کفش براي يک کودک دارد را براي يک فرد پير نمي‌توان ايجاد کرد. جوان‌ها طرفدار مد هستند و افراد پيرتر نيازمند کفش‌هاي راحت هستند. بر اساس اين تقسيم‌بندي براي کودک دو برند «کودکي» و «کيدزي» را به ثبت رسانديم. براي نسل جوان، اسم امضا را ساختيم و پارس هم براي نسل قديمي‌تر در نظر گرفته‌ايم که به راحتي کفش فکر مي‌کنند. تمام اين برندها را از يکديگر تفکيک کرده‌ايم.

وي همچنين يادآور شد: ما فروشگاه امضا را نيز بر خيابان سعدي افتتاح کرده‌ و آنجا را دکور زده و کسب و کار را راه‌اندازي کرده‌ايم. در آنجا نيز المان‌هاي برندسازي را رعايت کرده‌ايم.

بازار هدف امضا، جوانان مطالبهگر هستند

مدير برند امضا با تاکيد بر اين موضوع که بازار هدف امضا، جوانان مطالبه‌گرهستند، گفت: خلا برندسازي، خلا نسل من است که من تصميم گرفته‌ام اين خلا را پر کنيم. جوانان خواهان بهترين‌ها براي خود هستند و افق ديد بيشتري دارند. براي اين نسل بايد کفش مناسب آنها را تهيه کرد. از همين رو موضوع تيراژ براي اين نسل خارج مي‌شود و موضوع کيفيت و طراحي براي ما مدنظر است. در صنعت تيراژ و کيفيت در کنار همديگر قرار ندارد و در حقيقت مقابل همديگر قرار دارند. در امضا ما به‌دنبال کيفيت هستيم، از اين‌رو به‌دنبال بنگاه‌هاي کوچک مي‌رويم. تمرکز اوليه بر چرم مصنوعي است، اما ترجيح من اين است که پس از 3 تا 4 سال و با گسترش کار، امضا را توسعه بدهم و وارد کفش و کيف شوم.

بازار هدف ما جامعه متوسط رو به بالاست

اين توليدکننده چرم مصنوعی در پاسخ به اين پرسش که بازار هدف شما چه طبقه اقتصادی است، عنوان کرد: بازار هدف ما جامعه متوسط رو به بالاست. افرادي که توان خريد آنها به خريد خارجي نمي‌رسد که بتوانند کالاي مورد نياز خود را با قيمت مناسب در داخل تهيه کنند.

اخوت در پاسخ به اين پرسش که آيا شما الگو هم داريد، عنوان کرد: يکي از اصول بنچ مارکتينگ، الگوسازي است و بدون الگوسازي بدون شک هر کسي صد بار به ديوار برخورد مي‌کند. بنابراين الگوسازي يک ضرورت است، همان‌گونه که چرخ اختراع شده است و ديگر ما نمي‌آييم دوباره چرخ را اختراع کنيم. وي در پاسخ به اين پرسش که چه برند خارجي سبدي از محصولات را دارد، گفت: زارا جزو يکي از اين برندهاست.

وي درباره بنچ مارکتينگ توضيح داد و گفت: بنچ مارکت به اين معني است که موفق‌هاي صنعت خودت را بررسي کنيد. اگر يک شرکت چيني حرف اول را در توليد چرم مصنوعي مي‌زند و سالي 70 ميليون متر چرم مصنوعی توليد مي‌کند، بايد دريابيد که به چه دليل بوده و چه شاخص‌هايي داشته است. شاخص‌ها را بايد اولويت‌بندي کنيد و براساس آن پيش برويد. يا اگر در ترکيه يک برند به‌نام «بسا» سالي 5 ميليون متر چرم توليد مي‌کند، شاخص‌هاي موفقيت‌هاي آنها چيست. ما تمام اين شاخص‌ها را بيرون کشيده‌ايم و طراحي‌هاي آنها را ديده‌ايم. کيفيت ما عين اين کشورهاست با قيمت پايين‌تر که اين موضوع مي‌تواند ما را رقابت‌پذير کند. اخوت ادامه داد: چهار مدل رويه را رونمايي کرديم، اما برنامه‌ريزي کرده‌ايم که در ماه آينده از 14 طراحي روز دنيا رونمايي کنيم. ما براي بخش طراحي خود 4 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري کرده‌ايم.

استراتژيهايي که دنبال ميکنيم

اين فعال حوزه چرم مصنوعي در ادامه توضيح داد: استراتژي چند نوع مدل دارد که شامل استراتژي محصول، کسب و کار و قيمت مي‌شود. استراتژي محصول از طراحي محصول آغاز و به توليد و مرگ محصول مي‌رسد. ما در برند پارس و امضا اين استراتژي را به کار مي‌گيريم، يعني زماني که وارد رقابت مي‌شويم بايد چرخه عمر محصول وارد رقابت شود که ما آن را از امضا بيرون مي‌کشيم و به پارس مي‌دهيم و سپس فقط پارس روي آن رقابت مي‌کند.

امضا سبدي از محصولات خواهد شد

اخوت در ادامه يادآور شد: ما قصد داريم که سبد محصولات خود را گسترش بدهيم و در امضا به توليد کفش و عطر و ادکلن و لوازم آرايشي نيز فکر کرده‌ايم و امضا به برندي تبديل خواهد شد که در تمام اين حوزه‌ها خدمات ارائه کند. البته اين موارد نياز به برنامه، استراتژي، تحقيق و بررسي دارد. براي نمونه اگر در پوشاک 40 قلم کالا داشته باشيم به دو دسته مردانه و زنانه با سبک فست فشن تقسيم مي‌شود که هر بخش آن در سال 1399 به 4 ميليارد سرمايه در گردش نياز داشت. امروز اين سرمايه را نداشتيم. البته برنامه ما اين است که از درآمد خودمان، صرف سرمايه‌گذاري بيشتر براي اين مجموعه کنيم. آغاز آن هم با کيف و کفش است و به‌تدريج محصولات ديگر به آن اضافه خواهد شد تا سبد محصولات خود را تکميل کنيم. در پوشاک ايراني برندهاي خوبي در حال رشد هستند که سبک‌ها و گروه‌هاي سني مختلف را به‌خوبي پوشش مي‌دهند.

برند کيدزی در مرحله آزمايش است

وي همچنان با اشاره به برندي که برای کودکان در نظر گرفته‌اند، گفت: برند کيدزی برای کفش کودکان است که در مرحله آزمايش است. اين برند کارکتر يک سنجاب زيبا دارد تا بتواند با بچه‌ها ارتباط برقرار کند و در اين راستا انيميشن‌هايي ساخته مي‌شود تا براي بچه‌ها يک الگوی جذاب شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید