خوشه چرم همدان، خوشه برتر کشور شد

0
548
خوشه چرم همدان، خوشه برتر کشوری شد

دهم تیرماه و همزمان با گرامیداشت روز صنعت ومعدن، خوشه چرم همدان به عنوان خوشه برتر کشور انتخاب شد.

علیرضا توکلی کارشناس خوشه چرم استان همدان در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش با اشاره به روز دهم تیرماه سال‌جاری و روز صنعت و معدن عنوان کرد: در روز صنعت و معدن، خوشه کسب و کار همدان به‌عنوان خوشه برتر در کشور انتخاب شد. توکلی ادامه داد: ۹ صنعت در کشور لوح تقدیر گرفت که از همدان خوشه چرم این لوح را دریافت کرد و سبب افتخار استان همدان و کشور شد.
وی در پاسخ به این پرسش که این انتخاب باتوجه بر چه عواملی انجام می‌گیرد، گفت: مولفه‌های بسیاری برای انتخاب یک خوشه برتر در نظر می‌گیرند که یک ساله به‌دست نمی‌آید و معمولا در سال دوم یا سوم آن شاخص‌های مورد نیاز را کسب خواهد کرد. در هرصورت خوشه چرم همدان در میان صنایع مختلف امتیاز لازم را کسب کرد. خوشه‌های چرم همدان با برنامه‌هایی که برای آن چیده بودیم، قادر شد در سال اول به امتیازات لازم برسد.
توکلی تاکید کرد: دو نکته درباره دریافت این لوح قابل یادآوری است، یکی اینکه خوشه چرم همدان در سال اول این لوح را دریافت کرده است، در حالی که به‌صورت معمول سایرین در سال دوم و سوم آن را کسب می‌کنند. دوم اینکه صنعت چرم، تنها صنعتی بود که از استان همدان موفق شد این افتخار را برای استان کسب کند. نکته مهم این است که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر صتعت، معدن و تجارت این اتفاق روی داد که به نوع خود اتفاق بزرگی بود.
وی در ادامه با اشاره به تغییر مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌ها عنوان کرد: مدیرعامل جدید آقای مصطفی حقیقی است که بنده نیز افتخار همکاری را با ایشان داشته‌ام. وی زمانی که به شرکت شهرک‌ها ورود پیدا کرد در صنایع کوچک کار می‌کرد. این اواخر به‌عنوان مدیر در بازار و کسب و کار حضور داشت. وی جوانی انقلابی، پویا و پرانرژی هستند. اوایل مرداد ماه سال‌جاری حکم او داده شده است. وی درصدد برطرف کردن مشکلات شرکت شهرک‌هاست. وی صاحب ایده و برنامه است که امیدواریم که با حضورش شاهد تحولات خوبی در شرکت شهرک‌ها باشیم.

مراسم امسال روز صنعت و معدن با حضور رئیس جمهور، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل صنایع پوشاک وزارت صمت در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

دریافت تقدیرنامه و تندیس خوشه برتر کشور در مراسم روز ملی صنعت معدن و تجارت توسط مهندس بادامی از وزیر محترم صنعت معدن و تجارت در سالن اجلاس سران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید