خروج واحدهای تولیدی چرمشهر از فهرست صنایع آلاینده

0
473
خروج واحدهای تولیدی چرمشهر از فهرست صنایع آلاینده

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت: در صورت مدیریت و دفع اصولی پسماندها توسط واحدهای تولیدکننده چرم در شهرک چرمشهر، این واحدها از فهرست صنایع آلاینده خارج می‌شوند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایرنا، فریدون عطایی در مورد شهرک صنعتی چرمشهر اظهار کرد: شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان بزرگ‌ترین شهرک تخصصی چرم کشور و داشتن زیرساخت‌های منحصر به فرد آن نظیر قرار گرفتن آن در مجاورت بزرگراه قم – گرمسار حائز اهمیت بسیار است؛ در این میان موضوع فاضلاب تصفیه نشده چرمشهر سال های متمادی به مشکل مهم زیست محیطی شهرستان ورامین تبدیل شده است.

 وی همچنین با اشاره به لزوم جداسازی تخصصی پسماندهای این شهرک ادامه داد: در راستای رفع معضل پسماندها و حذف تولیدکنندگان چرم مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر از فهرست صنایع آلاینده قراردادی میان سازمان همیاری شهرداری های استان تهران با کنسرسیومی از شرکت ها در حوزه محیط زیست منعقد شده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست استان تهران اعلام کرد که در صورت مدیریت و دفع اصولی پسماندها توسط واحدهای تولیدکننده چرم با واگذاری مدیریت اجرایی آنها به اشخاص حقیقی و حقوقی ذیصلاح و ارائه مستندات مرتبط (قرارداد منعقده با پیمانکار مربوطه) واحدهای مشمول از فهرست صنایع آلاینده خارج خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید