جوانانی در صنعت کفش بالنده شده‌اند

0
672
جوانانی در صنعت کفش بالنده شده‌اند

باید عرصه را برای ورود جوان‌ترها به صنعت کفش باز گذاشت و از آنها حمایت به عمل آورد تا با حضور آنها ایده‌های جدیدتر و به‌روزتری در این صنعت زمینه ظهور و بروز پیدا کند. کیوان پوررمضان یکی از جوانانی است که در نوجوانی و در کنار برادران خود به صنعت کفش ورود پیدا کرده و هم‌اکنون در اوج جوانی به یک جوان موفق در زمینه طراحی و قالب‌سازی کفش تبدیل شده است. او متولد سال ۱۳۷۴ است و از سال ۱۳۹۱ و در سن ۱۷سالگی در اسلامشهر وارد حوزه صنعت کفش شده است.

کیوان پوررمضان در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش می‌گوید: کار خود را ۹ سال پیش با برادرهای بزرگتر از خود شروع کردم. در ابتدا من کار لیزر و طراحی رویه کفش انجام می‌دادم. روند کاری من در ابتدا به‌صورت طراحی رویه کفش، صندل و کفی صندل و دمپایی بود. در این مدت نیز افتخار همکاری با برندهایی همچون کفش پاما و کفش گلدیس و… را داشته‌ام. به تدریج کار طراحی را به صورت حرفه‌ای انجام داده و وارد کارهای لیزر، سرد و گرم، ساخت دستگاه و قالب‌سازی شدم.
پوررمضان در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهید، عنوان می‌کند: در حال حاضر کاری که من انجام می‌دهم، طراحی و ساخت انواع قالب‌های برنجی، آلومینیوم، دایکات و داغی معمولی برای دستگاه‌های سرد و گرم و طلاکوب است و به صورت مستقیم تولیدکنندگان و خدماتی‌هایی که به صورت تیراژ بالا کار مي‌کنند با من در ارتباط هستند.
وی درباره کارش توضیحات بیشتری ارائه می‌کند و می‌گوید: نوع کار من از صفر تا صد طراحی و قالب‌های تمام رویه‌های کفش است. بعد از اینکه مشتریان اندازه دستک مقوایی را به من می‌رسانند، البته انجام طراحی بسته به مدلی که خودشان انتخاب می‌کنند، دارد، سپس کار من آغاز می‌شود که کار طراحی لیزر تا طراحی چاپ و طراحی چاپ سینک و ساخت قالب پختی است که تمام این موارد در اسلامشهر انجام می‌شود. البته صفر تا صد این طراحی در دفتر خود من انجام می‌گیرد.

مشاوره رایگان انجام می‌دهم
این فعال جوان در حوزه کفش با اشاره به این موضوع که مشاوره رایگان در حوزه کاری خود انجام می‌دهد، می‌گوید: مشاوره رایگان انجام می‌دهم و حتی برای مشتریانی که مسیر دوری دارند و به خاطر مسیر و رفت و آمد نمی‌توانند به اینجا مراجعه کنند، من مشاوره رایگان دارم. به این صورت کاری که می‌خواهند انجام بدهند را اگر به صورت واتساپ برای من ارسال کنند، به صورت رایگان به آنها مشاوره داده و آنها را راهنمایی می‌کنم که کار را چگونه انجام بدهند و از چه قالب و خدماتی استفاده کنند.

ارتباط با اتحادیه
پوررمضان در ادامه عنوان می‌کند: با اتحادیه کفش اسلامشهر در ارتباط هستیم و با دوستان اتحادیه ارتباط خوبی داریم. تمام تولیدکنندگان کفش اسلامشهر با ما در ارتباط هستند، چون همه کارها نیاز به طراحی و قالب‌سازی دارند.
البته کیوان پوررمضان این جوان فعال، از اسلامشهر پا را فراتر گذاشته و در تبریز هم یک دفتر دارد. وی می‌گوید: در تبریز مشتریان تبریزی بسیار راحت می‌توانند نمونه کار و طراحی را ببینند و من نیز کار ساخت قالب را برایشان انجام می‌دهم.
وی در پاسخ به این پرسش که کار تحویل یک سفارش چه میزان زمان می‌برد، می‌گوید: از زمانی که نمونه دستک مقوایی مدل‌سازی به دستم می‌رسد، به مدت سه روز کار طراحی، نمونه‌گیری و ساخت قالب آن طول می‌کشد، در واقع من سه روزه تمام کار مشتری‌ها را انجام می‌دهم.
پوررمضان در پایان یادآور می‌شود: من از تولیدکنندگان کشور تشکر می‌کنم، اما انتظار دارم که از جوانان این صنعت حمایت به عمل آید و حمایت به این معناست که جوانان به در بسته برنخورند و بزرگان صنعت به آنها کار بدهند و از آنها نیز انتظار کار داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید