برای افزایش تولید چرم باید از خروج دام‌ به صورت زنده جلوگیری کرد

0
196
برای افزایش تولید چرم باید از خروج دام‌ به صورت زنده از کشور جلوگیری کرد

احمد شمیرانی مدیر چرم نیلو می گوید : میزان خرید فروش کفش در بازار نوروز1401 انتظارات را براورده نکرده است.

 اخبار صنعت چرم وکفش – احمد شمیرانی مدیر چرم  نیلو در گفت‌وگو با خبرنگار  ایلنا در مورد فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت مدت چند سال است که در حوزه چرم فعالیت می‌کند و مواد اولیه تولید کفش را تامین می‌کند.  

وی با اشاره به وضعیت بازار شب عید گفت:  متاسفانه همانطور که پیش بینی می شد وضعیت بازار شب عید بسیار خراب بود  و علت اصلی آن کاهش قدرت خرید مردم و گران بودن مواد اولیه است که باعث شده قیمت کفش افزایش پیدا کند و به اصطلاح مصرف کننده دیگر توانی برای خرید ندارد. و به هیچ عنوان بازرا نوروز 1401 انتظارات را بارود نکرد 

وی ادامه داد: متاسفانه علاوه بر گران بودن مواد اولیه حامل‌های انرژی نیز افزایش پیدا کرده و قیمت بهای گاز بیش از 11 برابر افزایش پیدا کرده است. مثلا در شش ماه گذشته هزینه گاز برای ما پنج میلیون تومان بود اما در ماه‌های اخیر به 40 میلیون تومان افزایش یافته است و قیمت برق نیز قرار است گران شود و با این وضعیت نمی‌توان آینده روشنی برای صنعت کفش قایل شد. 

وی ادامه داد: چرا وقتی ما قطب تولیدکننده گاز در جهان هستیم قیمت گاز در داخل کشور افزایش پیدا کند.  

وی با اشاره به تاثیر کرونا و تحریم‌ها در دو سال گذشته بر صنعت کفش گفت: کرونا تاثیر زیادی در دو سال گذشته گذاشته بود اما به نظر می‌رسد با تزریق واکسن‌ها و بهتر شدن شرایط تاثیر کرونا بر اقتصاد کمتر شود. 

وی با اشاره به بازار سال جاری  صنعت کفش گفت: با این وضعیت به احتمال فراوان وضعیت بازار کفش در سال جاری  بد خواهد بود 

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای سال آینده گفت: دولت اگر می‌خواهد به تولیدکنندگان به طور اعم و تولیدکنندگان کفش به طور اخص کمک کند باید قیمت مواد اولیه را کاهش دهد.

باید از خروج دام‌ها به صورت زنده از کشور جلوگیری کرد تا با کشتار آنها مقدار تولید چرم در کشور افزایش پیدا کند. زیرا متاسفانه به دلیل پایین بودن قیمت دام در کشور بسیاری از دام‌ های داخلی به خارج از کشور قاچاق می‌شود.  
گفتگو علی زادمهر 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید