جدیدترین مدل‌ها در تولید پارچه‌های کفش

0
335
جدیدترین مدل‌ها در تولید پارچه‌های کفش

تولید بافت و پارچه‌های کفش جزو یکی از تولیداتی است که در داخل کشور تولید می‌شود. یکی از تولیدکنندگان این پارچه‌ها شرکت هانیران است.
رحمان عبداللهی مدیر شرکت هانیران ۳۹ ساله است. او در سال ۱۳۸۶ وارد بازار تهران و در یک تولیدی همگن در بازار تهران مشغول به کار می‌شود و در سال ۱۳۸۹ با گرفتن یک مغازه شروع به کار می‌کند.
عبداللهی در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: از سال ۱۳۸۹ فعالیت شرکت خود را با عنوان هادیران آغاز کردم و البته از سال ۱۳۹۳ شرکت را به عنوان هانیران تغییر نام داده که تاکنون مشغول به کار است. نخستین پارچه و بافت خود را در سال ۱۳۹۰ تولید کردم که تا پیش از آن این پارچه به صورت خارجی و وارداتی بود. سال بعد از آن یک پارچه دیگر تولید کردم که آن هم تا پیش از آن وارداتی بود. در سال 1393همکاری داشتم که از او جدا شدم. از آن سال سیستم کار را به صورت کلی تغییر و به ‌صورت بنیادی کار را ادامه دادم. تولید لمینت را نیز از سال ۱۳۹۴ آغاز کردم.
وی ادامه داد: در این سال‌ها دو دستگاه خریداری کردم. آن سال‌ها یک مدل کفش آدیداس به بازار آمده بود که نمایشگاه امپکس ۱۳۹۳ آن را ارائه دادیم و نخستین پارچه‌ای بود که همزمان با تولد برند هانیران به بازار عرضه شد. همان موقع یک پارچه آستری نیز برای آن تولید کردیم که همچنان آن آسترها را از ما خریداری می‌کنند.
مدیر شرکت هانیران ادامه داد: در پایان سال ۱۳۹۴ دستگاه‌های لمینت را نیز به مجموعه خود اضافه کردیم. ابتدای سال ۱۳۹۵ ماشین‌آلات بافت خود را اضافه کردیم و سال به سال به تعداد دستگاه‌های خود افزودیم.


کار شرکت هانیران
عبداللهی در ادامه اظهار کرد: در این شرکت کار بافت و لمینت کفش را انجام می‌دهیم. به عبارت دیگر ما رویه‌های کفش را می‌بافیم و آن را لمینت می‌کنیم. همچنین کفی و دستک با رنگ‌بندی به روز تولید می‌کنیم. این تولیدات در رویه و آستر کفش و کتانی‌های اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته مشتری کفش چرمی نیز داریم و آنها از آستر داخلی استفاده می‌کنند. بهترین و بزرگترین برندهای بزرگ چرم با ما کار می‌کنند. کارهای ما گارانتی و ضمانت دارد و از بهترین پارچه‌ها استفاده می‌کنیم.
وی درباره خط تولید این کارخانه عنوان کرد: در ابتدای نخ خام که یک نخ ایرانی است، وارد کارخانه می‌شود و تبدیل به بافت می‌شود و به مدل‌های پارچه که حدود ۱۷ تا ۱۸ مدل است، تبدیل می‌شود که تقریبا در ایران هیچ تولیدکننده دیگری در این زمینه وجود ندارد. پارچه را خود ما می‌بافیم و آن را تحویل تولیدکننده کفش می‌دهیم و هر سال مدل‌های جدیدی را نیز به محصولاتمان اضافه می‌کنیم.

دستگاه‌هایی از آلمانی تا ایرانی داریم
مدیر شرکت هانیران در ادامه خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات مجموعه ما در زمینه بافت آلمانی است. البته دستگاه‌های لمینت ما یکی ساخت ایران و دو دستگاه نیز چینی هستند. دستگاه‌های بافت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اوایل سال ۱۳۹۴ از دو دستگاه شروع کردیم و هم‌اکنون 12 دستگاه داریم.
عبداللهی در ادامه یادآور شد: یک خط تولید کفی نیز داریم و در این زمینه سه تا چهار مدل کفی تولید می‌کنیم. برخی کفی‌های ما در ایران نمونه دیگری ندارند. کفی گرانول تولید می‌کنیم که سه استاندارد دارد. مموری فوم نیز تولید می‌کنیم که مشتری خاص خودش را دارد.

در تمام روزهای کرونایی کار می‌کردیم
وی در ادامه یادآور شد: در طول شیوع بیماری کرونا شرکت کار می‌کرد و هیچگاه مجموعه را تعطیل نکردیم، چراکه فعالیت ما فراتر از بازار کفش بود، برای نمونه در بخش لمینت مقداری از کار ما برای شرکت تولیدکننده یخچال و ماشین لباسشویی بود؛ این شرکت یک کالای نمد مانند را پشت یخچال می‌چسباند تا آب را از خود رد نکند که این کالا از کره‌جنوبی وارد می‌شد و پس از منع واردات، این شرکت تصمیم گرفت کالا را در داخل تهیه کند و همکاری خود را با ما آغاز کرد. در روزهای سخت کرونایی در دو سال گذشته برای آن شرکت این کالا را تولید کردیم و حتی برای صنعت خودرو نیز تولیداتی داشته‌ایم.

عاشقانه کار می‌کنم
مدیر شرکت هانیران در ادامه با اشاره به پیشرفت شرکت عنوان کرد:‌ من شب و روز عاشقانه کار کرده‌ام تا این مجموعه بدین‌جا رسیده است. در کل به دنبال تولید کار جدید هستم. در ایران هیچ تولیدکننده‌ای در صنف ما به‌دنبال پارچه جدید نیست، چراکه تولید و ارائه دادن یک محصول جدید همراه با ریسک است، زیرا مشتری در برابر خرید محصول جدید همواره در شک و شبهه قرار دارد. همچنین کار جدید کردن، هزینه‌بر و سرمایه‌بر است و امکان دارد همراه با تغییر خط تولید باشد، این در حالی است که تولید جدید ما همراه با کیفیت لازم است.
عبداللهی در ادامه یادآور شد: ما همواره در بازار کار جدید در ایران تولید می‌کنیم و در این راستا در بازار مشتریان خاص خود را داشته و با مشتریان تعامل دوستانه‌ای داریم.
وی با تاکید بر این موضوع که کار سختی انجام می‌دهیم، توضیح داد: ما حدود ۱۷ تا ۱۸ نوع پارچه تولید می‌کنیم، تولید این پارچه‌ها نیاز به سرمایه و حوصله بالایی دارد و باید در این راستا دستگاه‌های خاص خریداری شود.

کفش ایرانی بو می‌گیرد
مدیر شرکت هانیران درباره مشکلات و چالش‌های تولید کفش در ایران عنوان کرد: در ایران خریداران اولین ایرادی که به کفش ایرانی می‌گیرند، این است که حتی بهترین کفش ایرانی بو می‌گیرد. در وهله اول کفی کفش است که بو می‌دهد، دومین ایراد آن است که از ماده‌ای که به اصطلاح عام بازار، پفک است مصرف می‌کنند. سومین ایراد نیز آن است که جنسی به نام جوراب‌گیر را مصرف می‌کنند. این سه دلیل عمده است که سبب می‌شود تا یک کفش بو بگیرد که البته ۸۰ درصد آن مربوط به کفی،۱۰ درصد جوراب‌گیر و ۱۰ درصد نیز مربوط به پفکی است که در داخل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عبداللهی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه ما سه کفی ضد بو، ضد سایش و ضد آب استاندارد را تولید کرده است، اما هیچ تولیدکننده ایرانی راغب به مصرف این کفی نیست. کفی گرانول با قیمت ۶ هزار تا ۶۵۰۰ تومان را ترجیح می‌دهند. باوجود میل باطنی تولید این کفی را از سال گذشته آغاز کردیم. از آنجا که قیمت این کفی گران است، کفاشان از این کفی مصرف نمی‌کند.
وی در پایان یادآور شد: رقبا از ما کپی‌برداری نمی‌کنند و تنها ارزان‌فروشی کرده‌اند. البته باید یادآور شوم که در تولید یک یا دو پارچه مشترک، ما در بازار رقیب داریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید