جای خالی کارخانه تولید چرم در گلستان

0
260
جای خالی کارخانه تولید چرم در گلستان

علیرغم بالا بودن میزان ذبح دام در گلستان اما جای کارخانه ای برای فرآوری این محصول و تولید چرم در استان خالی است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری صداوسیمای رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه تاکنون طرحی و تقاضایی در این زمینه نداشتیم افزود: با توجه به ذبح بالای دام در گلستان ظرفیت تامین مواد اولیه در استان وجود دارد و سرمایه گذاران می‌توانند در این راستا با حمایت سازمان صمت و نهاد‌های مرتبط دیگر اقدام کنند.

حسین طلوعیان دریافت مجوز از محیط زیست را گام مهم برای راه اندازی کارخانه چرم و سالامبور بیان کرد و گفت: نخستین مرحله تولید چرم تولید سالامبور است که با استفاده از مواد شیمیایی فرآیند پاکسازی پوست انجام می‌شود و آلودگی محیطی شدیدی را در پی دارد به همین علت این قبیل طرح‌ها باید خارج از شهر‌ها، با رعایت مسائل زیست محیطی اجرا شوند.

وی همچنین به تعطیلی تنها واحد فعال در زمینه فرآوری چرم در آق قلا اشاره کرد و ادامه داد: این واحد که مدت کوتاهی دایر شده بود به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی بالا نتوانست مجوز‌های لازم را برای ادامه فعالیت داشته باشد.

سالانه در گلستان بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۲۰ هزار راس دام سنگین ذبح می‌شود و پوست‌های باقی مانده از دام به بلای جان طبیعت و مردم می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید