تولید چرم ارگانیک از گیاه کاکتوس

0
2499
تولید چرم ارگانیک از گیاه کاکتوس

دو کارآفرین مکزیکی موفق به ساخت چرمی بر پایه گیاه کاکتوس شده اند که دارای نرمی، مقاومت و انعطاف لازم بوده و گزینه ای مناسب برای استفاده در صنعت مد، مبلمان و خودروسازی است. تولید چرم ارگانیک از گیاه کاکتوس برای اولین بار انجام شد است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از روند بازار، این چرم که desserto نام دارد و محصولی کاملا پایدار و نرم بر پایه گیاه کاکتوس است. این چرم گیاهی انعطاف و نرمی فوق العاده ای دارد و به همین دلیل می تواند جایگزین چرم طبیعی و مصنوعی در بسیاری از شاخه ها از جمله مد، مبلمان و صنعت خودروسازی باشد.

این چرم گیاهی فاقد هرگونه ترکیبات سمی شیمیایی پایدار، پی وی سی و فتالات است به همین دلیل به عنوان یک محصول کاملا زیست سازگار محسوب می شود. جایگزین کردن این چرم کاملا ارگانیک و گیاهی به منزله آسیب کمتر به حیوانات برای تولید چرم، کاهش مصرف آب مورد نیاز برای فرآیند تولید و کاهش تولید دی اکسید کربن است.

این چرم گیاهی از برگ های بالغ کاکتوس های مزارع ساکاتکاس (zacatecas) در مکزیک تولید می شود. برای رشد این گیاهان به سیستم آبیاری نیازی نیست، زیرا آب موردنیاز از طریق باران و مواد معدنی موردنیاز برای رشد گیاه از خاک تامین می شود.

برگ ها پس از جداشدن از گیاه به مدت سه روز زیر نور آفتاب تا اندازه ای خشک می شوند که رطوب مورد نیاز آن ها حفظ شود. سپس با استفاده از مواد خام ارگانیک و غیر شیمیایی فرآوری شده و به رنگ، بافت و شکل دلخواه تبدیل می شوند.

مزرعه رشد این کاکتوس ها کاملا ارگانیک بوده و در آن از هیچ علف کش یا سموم شیمیایی استفاده نمی شود.
چرم گیاهی desserto بسیار بادوام و با انعطاف پذیری بالاست و آلودگی روی آن ایجاد اثر و لکه نمی کند. این محصول جزء ۳۰ فینالیست جوایز نوآوری LVMH در سال ۲۰۲۰ میلادی است. جوایز نوآوری LVMH به استارتاپ هایی تعلق می گیرد که در طی پنج سال اخیر و با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار و نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر با ایده های نوآورانه برای حل مشکلی در صنعت شکل گرفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید