تولید خوراک دام و طیور از ضایعات چرم برای اولین بار در کشور

0
209
تولید خوراک دام و طیور از ضایعات چرم برای اولین بار در کشور

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند از ضایعات چرم، مکمل‌های پروتئینی برای دام و طیور تولید کنند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر مجتبی زاهدی فر عضو هیات علمی موسسه علوم دامی و سهامدار یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده مکمل‌های پروتئینی از پودر پر مرغ و پودر ضایعات چرم گفت: ما موفق شدیم در کشور برای اولین بار از پودر ضایعات چرم هیدرولیز شده، مکمل پروتئینی برای خوراک دام و طیور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه پوست چرم، منبع غنی از پروتئین است که از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود و کاربردی در کشور ما ندارند، گفت: این پروتئین می‌تواند به عنوان خوراک دام گوشتی و طیور گوشتی، تخم گذار بوقلمون و نشخوارکنندگان استفاده شود. 

عضو هیات علمی موسسه علوم دامی گفت: بر اساس آزمایش‌هایی که انجام دادیم در یک دوره نتایج خوبی بدست آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه در چرم، بیشتر از ۹۰ درصد پروتئین وجود دارد که درصد هضم آن بیش از ۷۵ درصد است، گفت: درصد زیادی از پروتئین دام و طیور از طریق مکمل‌هایی که تولید می‌کنیم تامین می‌شود و می‌تواند جایگزین سویا شود.

زاهدی فر با تاکید بر اینکه با دستگاه‌های ساخت داخل، دستگاه‌های هیدرولیز پر و چرم را به تولید می‌رسانیم، افزود:‌ تاکنون شرایط پایلوت و آزمایشگاهی طی شده و نتایج خوبی هم بدست آمده است.

عضو هیات علمی موسسه علوم دامی گفت:‌ در طول سال ، ۲۰۰ هزار تن پر در کشور داریم که با هیدرولیز آن، ۳۰۰هزار تن پروتئین تولید می‌شود و به همین میزان جایگزین سویا خواهد شد و از واردت سویا به کشور نیز جلوگیری می شود. 

وی با تاکید بر اینکه دانش فنی تولید پروتئین خوراک دام و طیور را بدست آورده ایم، گفت: از این پروتئین در تغذیه دام استفاده می‌شود؛ در صورتیکه کشور‌های خارجی شاید از صنایع چرم بهره ببرند، اما در تغذیه دام استفاده‌ای ندارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید