تقویت چرم روی مبلمان با فناوری نانو

0
769
چرم روی مبلی

یک شرکت فعال در حوزه مبلمان قصد دارد تا از گرافن برای تقویت چرم روی مبلمان با استفاده از فناوری نانو استفاده کند. با این کار ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر سایش و بهبود انتقال حرارتی در چرم‌ها ایجاد می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری آنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یک شرکت فعال در زمینه صنعت نانو با امضای قرارداد همکاری با شرکتی صنعتی  قصد دارد با تقویت چرم روی مبلمان با فناوری نانو استفاده کند.

براساس این قرارداد، این شرکت که تولیدکننده مواد مبتنی بر گرافن است همکاری مشترکی با پولترون فراو برای استفاده از نانوپلاکت‌های گرافنی در محصولات مبلمان به ویژه توسعه چرم‌های مورد استفاده در این محصولات خواهد داشت. این همکاری دوساله بوده و هدف از آن تولید یک محصول جدید چرمی است که در آن از فناوری گرافنی استفاده خواهد شد.

از ویژگی‌های پیش‌بینی شده برای این محصول جدید می‌توان به بهبود هدایت الکتریکی و حرارتی و همچنین ارتقاء ویژگی‌های مکانیکی نظیر مقاومت در برابر سایش و پرتوهای فرابنفش اشاره کرد.

این شرکت پیش از این نیز در حوزه نساجی وارد شده بود. این شرکت سال گذشته قراردادی با شرکتی ایتالیایی امضا کرد. لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی تولیدکننده پارچه و لباس بوده که به دنبال استفاده از فناوری‌نانو در منسوجات است. براساس آن قرارداد این شرکت در سه‌سال اول ۰٫۸ میلیون یورو از شرکت یاد شده خرید می‌کند. لورو پیانا به‌دنبال بهبود ظاهری منسوجات و البسه تولیدشده با استفاده از گرافن است.

اوایل سال جاری میلادی نیز این شرکت فعال در صنعت نانو در پروژه‌ای به نام گرین تکس مشارکت کرد، پروژه‌ای که در آن قرار است گرافن روی منسوجات چاپ شود. اتحادیه اروپا پشتیبان این پروژه بوده که دو سال زمان برای اجرای آن درنظر گرفته شده است. در قالب این پروژه، این شرکت موفق به دریافت گرنتی از اتحادیه اروپا برای پروژه‌ای به‌منظور توسعه فناوری‌ سازگار با محیط‌زیست به‌منظور چاپ دیجیتالی محصول گرافنی G+ روی منسوجات شد. این پروژه برای یک دوره اولیه ۲۴ ماهه بوده و ارزش آن حدود یک میلیون یورو است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید