تاریخ تکرار خواهد شد

0
369
شراره کدخدازاده- مجله اخبار صنعت چرم و کفش

اخبار صنعت چرم و کفش – آخرین روزهای سال 1400 را سپری می‌کنیم و طبق روال سعی داریم تا مجله را قبل از پایان اسفند ماه به چاپ برسانیم.
یک سال در کنار شما بودیم و سعی کردیم تا اخبار به روز صنایع چرم و کفش و رویدادهای مهم را دراختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش خودمان را کرده‌ایم تا به طور تخصصی به مسائل صنعت بپردازیم و از حواشی و رویدادهای تلخ سیاسی و اجتماعی به دور باشیم تا غمی بر غم‌های دلتان اضافه نشود و به قول مدیرمسئول مجله هر کس کار خودش را به نحو احسنت انجام دهد و به بقیه مسائل کار نداشته باشد هر چند که این موضوع برای من بسیار سخت است. برای نسل ما که از نزدیک با چهره کریه جنگ آشناست، سخت است دیدن خون‌هایی که بر زمین ریخته شده، ریخته می‌شود و ریخته خواهد شد.
زنده یاد علیرضا فرهمند هر از گاهی به عنوان استاد به ما می‌گفت بعضی از مسائل را باید قورت داد و حرفی نزد که متاسفانه درست می‌گفت. بعضی مواقع باید فقط تاریخ خواند و نتایج وقایع را از آن پیش‌بینی کرد که بزرگترین معلم بشر، تاریخ است. از تاریخ خودمان و سلسله‌‌های مختلف گرفته تا تاریخ روسیه و حکومت‌های تزار و لنین و استالین.
هر سال هفته‌های آخر سال در ایران، جشن نیکوکاری برگزار می‌شود با این هدف که پناه و پشتیبان یکدیگر باشیم و به قول حضرت سعدی بنی آدم اعضای یکدیگرند. خوب است اهالی صنعت نیز در این امر خیر سهمی داشته باشند.
سالی که گذشت هزاران اتفاق را در خود رقم زد و ما به پایانش نزدیک می‌شویم امیدوارم روزهای پایانی سال را با آرامش سپری کنید و سر سفره هفت سین و لحظه تحویل سال برای ما هم دعا کنید.
در پایان دوست دارم این شعر از سعدی را به صورت کامل تقدیم شما کنم.
درویش و غنی بنده این خاک درند
و آنان که غنی ترند محتاج ترند
به بازوان توانا و قوت سرِ دست
خطاست پنجۀ مسکین ناتوان بشکست
نترسد آن که بر افتادگان نبخشاید
که گر ز پای در آید کسَش نگیرد دست
هر آن که تخم بدی کِشت و چشم نیکی داشت
دِماغ بیهده پخت و خیال باطل بست
ز گوش، پنبه برون آر و داد خلق بده
وگر تو می‌ندهی داد، روزِ دادی هست
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

شراره کدخدا زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید