بکارگیری ابزارهای جدید در قالب‌سازی نوین

0
1652
بکارگیری ابزارهای جدید در قالب‌سازی نوین

شرکت قالب‌سازی نوین یک شرکت قالب‌سازی در زمینه قالب تولید کفش است که در قم تاسیس شده است. برای آشنایی بیشتر با روند کار این کارخانه مجله اخبار صنعت چرم و کفش با مستر لی سرمایه گذار و مدیر کارخانه گفت‌وگویی انجام داده است.
مستر لی در این گفت‌وگو عنوان کرد: روند کاری قالب‌سازی نوین به این صورت است که ما در کارخانه تقسیم مسئولیت کار انجام داده‌ایم و هر واحد مسئول است که کار خودش را از صفر تا صد انجام بدهد.

از چینی‌ها کمک گرفته‌ایم
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در زمینه قالب‌سازی با چینی‌ها در ارتباط هستند، بیان کرد: دو نفر از نیروهای ما با اساتید چینی همکاری دارند. در بخش فروش نیز به مشتریان مراجعه کرده و سفارش را دریافت می‌کنند. روال کار ما بر این اساس است که پس از دریافت سفارش از نمونه و اطلاعات لازم از سوی مشتری، همکاران ما به کارخانه مراجعه می‌کنند و اطلاعات لازم را به بخش فنی ارائه می‌دهند که پس از دریافت کار سفارش مورد نظر تبدیل به قرارداد می‌شود. پس از تنظیم قرارداد تیم فنی شروع به جمع‌آوری اطلاعات و اسکن کردن مدل و نمونه کرده و سپس کار را به کشور چین ارسال می‌کنند، پس از طراحی که کشور چین برای ما انجام می‌دهد، کار دوباره به کارخانه ارجاع داده می‌شود و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
مستر لی ادامه داد: پس از کار سفارش‌گیری، افراد مجرب و کارآزموده‌ای از کشور چین در کنار ما هستند تا در این مسیر دچار خطای تولیدی نشویم. در مجموعه چندین خط مشغول به کار هستند، یک خط به نام پی‌وی‌سی و یک خط به نام ای‌وی‌ای، قالب‌های پی‌یو و خط ساخت دمپایی و رویه و زیره که در هر یک از خطوط ما یک استادکار ایرانی و یک استادکار چینی قرار دارند تا کار به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

قالب‌ها را تست می‌کنیم
علی رمضانی مدیر کارخانه قالب‌سازی نوین نیز در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: واحد فروش ما به نام مستر لی است، البته کارخانه شماره تلفن‌های مستقل دارد و همواره ما مشتریان ثابتی داریم که به‌صورت مستمر با ما در تماس هستند. روال کار ما بر این اساس است که از تولیدکننده دعوت به عمل می‌آوریم تا نشستی در کارخانه ما داشته باشیم. رمضانی ادامه می‌دهد: این تیم دور هم جمع می‌شوند و نسبت به تنظیم قرارداد اقدام می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به این موضوع که ما در کارخانه قالب‌ها را تست می‌کنیم، تاکید کرد: از آنجا که ما در قم هستیم و مشتریان ما عمدتا از تهران و مشهد هستند، برای سهولت کار و بدین منظور که از رفت و آمد بی‌مورد پیشگیری به عمل آوریم، قالب‌ها را حتما تست می‌کنیم تا در صورت عیب‌یابی، عیب آن برطرف شده و نمونه سالم آن را تحویل مشتری بدهیم.
مدیر کارخانه قالب‌سازی نوین در ادامه خاطرنشان کرد: در هر فصلی، با توجه به تنوع کار مشتریان جدید داریم، چراکه هر مشتری به فراخور حال خودش یک محصولی را برای ما می‌آورد که این موضوع سبب دانش بیشتر ما می‌شود تا ما بتوانیم خدمات بیشتری به مشتریان ارائه بدهیم.

بکارگیری ابزارهای جدید در کارخانه
رمضانی همچنین درباره بکارگیری ابزار جدید در کارخانه قالب‌سازی نوین عنوان کرد:‌ یکی از ابزاری که در کارخانه به کار گرفته‌ایم، پرینت سه بعدی است که این پرینتر در واقع در سطح قالب‌سازی به مدل‌سازی معروف است. برخی قالب‌ها را حتما باید با این قالب‌سازی انجام داد و چون متریال قالب‌سازی باید از بیرون تهیه شود و کار کردن با آن سخت است، از این رو ما از دستگاه جدید پرینتر استفاده می‌کنیم که این دستگاه در این کار هم سرعت بالا و هم دقت بالایی دارد، از همین رو ما از این دستگاه بهره خوبی گرفته‌ایم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشتریان هر زمان که بخواهند می‌توانند با ما تماس بگیرند.
رمضانی در پایان عنوان کرد: با توجه به این موضوع که تجربه طولانی در صنعت کفش داشته و در کنار استادان این کار کارآموزی کرده‌ام و همچنین به شخصه کار قالب‌سازی را دوست دارم و با توجه به بازدیدی که از کارخانه‌ها داشتم و با توجه به علاقه‌ و دانشی که در این حوزه داشته‌ام، هم‌اکنون در کنار مستر لی مشغول به فعالیت هستم تا دانش خود را در اختیار آنها قرار بدهم تا از امکانات وی در خدمت این صنعت استفاده کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید