به کار فکر کنیم

0
650
افشین شادی مهر- مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

سرمقاله

سلام بر دوستان و خوانندگان عزیز مجله و همه بزرگوارانی که در کوچه و خیابان، نمایشگاه‌ها و فضای مجازی به ما خدا قوت می‌گویند. همین خداقوت‌های شما چنان خستگی سفرها و کار را از تن خسته ما به در می‌کند که شاید برایتان باورپذیر نباشد. روز اولی که وارد مطبوعات شدم، می‌دانستم که کارسخت و طاقت فرسا با درآمدی کم در انتظارم است اما شیرینی کار به حدی بود که آن را عاشقانه انتخاب کردم. بعضی از دوستان ما را دیوانه می‌پندارند ولی ما دیوانه نیستیم. مرز باریکی بین دیوانگی و عاشقی وجود دارد و ما عاشق کارمان هستیم.
در زمان جنگ تحمیلی دوستان رزمنده ما تعریف می‌کردندکه عاشقانی هستند که با لودر برای ما سنگر سازی می‌کنند در حالی که خودشان جلوی گلوله‌های مستقیم دشمن قرار می‌گیرند. زمانی که تیر می‌خورند و شهید می‌شوند دیگری آماده است تا کار آنها را ادامه دهد. آنان عاشقان واقعی بودند که لقب سنگرسازان بی سنگر را به خود اختصاص داده بودند. عاشقانی که برای دیگران پناهگاه درست می‌کردند تا دیگران در پناه آنها با دشمن بجنگند. ما هم در این زمان در معرض گلوله‌های تعدادی از دوستان هستیم ولی باید در این سِمَت باقی بمانیم تا رزمندگانی را که در جبهه صنعت فعالیت می‌کنند حمایت کنیم.
چند وقت پیش عزیزی از من پرسید در چه جبهه‌ای هستی؟ خندیدم و گفتم در جبهه چرم، کفش، کیف و صنایع وابسته. هر جایی که بویی از فعالیت در این حوزه ها باشد ما آنجا هستیم و وظیفه خود می‌دانیم که خادم صنعت باشیم. این موضوع که بخواهیم در داخل صنعت جبهه‌بندی کنیم غیر از لطمه زدن به صنعت کاری را از پیش نخواهیم برد. صنعت ما نیازمند توجه و حمایت است و ما با تمام توان خود هر جا که اسمی از صنایع چرم و کفش کشور باشد با افتخار حضور پیدا خواهیم کرد و خادم صنعت خواهیم بود.
استادم علیرضا فرهمند که روحشان شاد باد زمانی مثلثی را برایم رسم کرد و گفت این مثلث سه ضلع دارد اگر هر کدام از آنها را به عنوان کار، کارگر و کارفرما در نظر بگیریم در جهان سوم فلش ارتباطی کارگر و کارفرما به سمت هم است یعنی کار فراموش می شود ولی در کشورهای پیشرفته فلش کارفرما و کارگر به سمت کار است چرا که هر دو به کار فکر می‌کنند نه به روابط با یکدیگر. ما به عنوان رسانه صنعت سبک کشورهای توسعه یافته را پیش گرفته‌ایم و به کار فکر می‌کنیم و تمام کسانی هم که در اطراف ما هستند را به این سبک فرا می‌خوانیم.
در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ هم اوضاع برایمان به همین گونه است. هر شخص، تشکل، گروهی و یا اتحادیه‌ای زحمت بکشد و چند بزرگوار از اهالی صنعت را دور هم جمع کند ما فارغ از هرگونه جناح بندی در کنارشان هستیم و حمایت می‌کنیم و تا آنجا که از دستمان برآید و توان داشته باشیم خدمتگزار صنعت هستیم.
دوستان اگر همگی به موضوع کار که همان صنعت بزرگ چرم و کفش کشورمان است فکر کنیم و دنبال حاشیه و دیگر مسائل نباشیم ما هم می‌توانیم با تلاش و کوشش جزو کشورهای توسعه یافته محسوب شویم.


شاد و پيروز باشيد با ايده‌ها و انرژي مثبت
افشين شادي‌مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید