به‌دنبال ساخت دستگاه‌های جدید براساس نیاز بازار هستیم

0
641
به‌دنبال ساخت دستگاه‌های جدید براساس نیاز بازار هستیم

ماشین‌سازی ام‌گروپ جزو شرکت‌هایی است که تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا نیاز بازار ماشین‌سازی در حوزه صنعت کفش را به خوبی بشناسد و آخرین دستگاه‌های مورد نیاز این بازار را بسازد. مدیر جوان این مجموعه با تکاپو در جست‌وجوی ساخت دستگاه‌های جدید است و در این مسیر نیز مهمترین اولویت خود را کیفیت قرار داده است. مجله اخبار صنعت چرم و کفش با مدیرعامل ماشین‌سازی شرکت ام‌گروپ درباره وضعیت این روزهای بازار و محصولات جدید این شرکت به گفت‌وگو نشسته است.

قطع شدن برق و خسارت به صنعتگران
بهروز فرزام مدیرعامل ماشین‌سازی شرکت ام‌گروپ در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: این روزها با قطع شدن برق خسارت بسیاری به واحدهای تولیدی وارد می‌شود. کل صنعت ما در روز ۲ ساعت بابت این موضوع لطمه می‌بیند، هرچند این موضوع به کل کشور و صنعت صدمه وارد می‌کند. البته اگر این خاموشی‌ها با اعلام قبلی انجام گیرد، ما می‌توانیم قبل از قطع شدن برق دستگاه‌ها را از برق بکشیم تا آسیبی به آنها وارد نشود، چراکه برخی قطعات ما به دلیل برق رفتن ناگهانی سوخته است.
فرزام در پاسخ به این پرسش که آيا خسارتی بابت این موضوع دریافت کرده‌اید، بیان کرد: چند باری برای این موضوع مراجعه کردیم، اما به غیر از اینکه در این مسیر وقت ما تلف شود، نتیجه دیگری برای‌مان به همراه نداشت، از این رو قید موضوع را زدیم.
وی در پاسخ به این پرسش که برای کسانی که دستگاه پی‌یو دارند، در راستای قطع شدن برق‌ها چه پیشنهادی به آنها دارید، گفت: برخی پیشنهاد می‌کنند که در صورت قطع شدن برق‌ها ژنراتور به کار بگیرند، اما من پیشنهاد می‌کنم که به هیچ عنوان ژنراتور استفاده نکنند، زیرا ژنراتور شوک برقی به‌وجود می‌آورد و باعث صدمه زدن به پی‌ال‌سی می‌شود. در اثر این قطع شدن برق، بخش‌هایی از دستگاه‌ها صدمه دیده که تا کنون مشابه آن را نداشته‌ایم و این موضوع به دلیل ژنراتور بوده است.
فرزام یادآور شد: در برخی مناطق قطعی برق، اعلام یا پیامک می‌شود که باید ۵ دقیقه قبل از قطع شدن برق، دستگاه‌ها خاموش شوند و پس از وصل شدن نیز می‌توان آنها را روشن کرد.

قیمت‌ها را تغییر نداده‌ایم
مدیرعامل ماشین‌سازی شرکت ام‌گروپ در پاسخ به این پرسش که وضعیت قیمت‌ها در حال حاضر چگونه است، گفت: قیمت‌ها را از ابتدای سال برآورد کرده و آنها را تغییر نداده‌ایم، البته برخی همکاران ما قیمت‌ها را کاهش داده‌اند که در این صورت ممکن است ما نیز قیمت‌های خود را کاهش دهیم.
فرزام در پاسخ به این پرسش که آیا با این کاهش قیمت‌ها سود شما کاهش پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: ممکن است که ما از سود خود کم می‌کنیم، اما به هیچ عنوان از کیفیت خود نمی‌کاهیم، چراکه مشتری متوجه می‌شود و زمانی که کیفیت بالاتر باشد، دست به انتخاب می‌زند. اما به خاطر این موضوع که حق مشتری ضایع نشود، امکان دارد که قیمت را کاهش دهیم، اما با کیفیتی که همیشه ارائه می‌کنیم، محصول خود را تحویلش می‌دهیم و حتی محصولات ما هر بار بهتر از محصولات قبلی است؛ این به اذعان خود مشتری‌هاست که هر بار که ما دستگاه‌های جدیدتری وارد بازار می‌کنیم، از دستگاه‌های قبلی ما بهتر هستند. از همین رو تاکید می‌کنم که حتی اگر با کاهش قیمت‌ها ضرر بدهیم، اما از کیفیت محصول خود نمی‌کاهیم.

در مسیر ساخت دستگاه‌های جدید
مدیرعامل ماشین‌سازی شرکت ام‌گروپ همچنین در پاسخ به این پرسش که در زمینه ساخت پمپ و روتاری یک قول‌هایی داده بودید کار ساخت آنها به کجا رسید، گفت: در حال ساخت این دستگاه‌ها هستیم، البته بازار در حال حاضر به برخی دستگاه‌ها بسیار نیاز دارد که در حال بیرون کشیدن نقشه این دستگاه‌ها هستیم و در این راستا بسیاری با ما همکاری می‌کنند. بسیاری از کارخانه‌دارهای بزرگ که به این کار، صنعت و ساخت دستگاه‌ها علاقه دارند، اما ممکن است که خودشان توانایی ساخت آنها را نداشته باشند، تمایل به همکاری و سرمایه‌گذاری در این زمینه دارند. البته طراحی و ساخت این دستگاه‌ها به زمان نیاز دارد، برای طراحی و ساخت ۲۰ مدل دستگاه به یک زمان ۵ ساله نیاز داریم.
فرزام در پاسخ به این آیا دستگاه کارکشی هم در میان این دستگاه‌ها قرار دارد، گفت: خیر، این دستگاه را نداریم، این دستگاه بیشتر در زمینه رنگ‌ است که صنعت به آن خیلی نیاز دارد و دستگاهی کاملا حرفه‌ای است.
وی در ادامه افزود: در کل ما تمرکز خود را به سمت دستگاه‌هایی پیش برده‌ایم که مورد نیاز بازار است. البته زمانی مشاهده می‌کنیم که همکار و هموطن ما دستگاه شتسشوی زیره می‌سازند، ما سعی می‌کنیم که دیگر به سمت تولید چنین دستگاهی نرویم، چراکه او این کار را انجام داده و ما نباید با ساخت دستگاهی مشابه او، بازارش را به‌هم بریزیم.

به‌‌دنبال نیاز بازار هستیم
مدیرعامل ماشین‌سازی شرکت ام‌گروپ تاکید کرد: هدف ما این است که نیاز بازار را بشناسیم و تمایل داریم در نمایشگاه این دستگاه‌ها باشند و البته فرقی نمی‌کند چه کسی آنها را می‌سازد. هدف ما این نیست دستگاهی بسازیم که سایرین ساخته‌اند تا حالت رقابت در بازار ایجاد کنیم، بلکه باید به فکر ساخت دستگاه‌های جدید و مورد نیاز بازار بود. هم‌اکنون نیز ما در حال ساخت یک نمونه دستگاه جدید هستیم.
فرزام خاطرنشان کرد: پمپ‌ها را نیز با دستگاه‌های سی‌ان‌سی می‌زنیم. اول وایپس، بعد هد و بعد پمپ ساخته می‌شود. جالب اینجاست که وایپس‌ها را روی هزار تا برده‌ایم. قرار بود که ۲۰۰ وایپس تولید کنیم، اما هم‌اکنون هزار تا تولید می‌کنیم. هد هم به همین روال است، قرار بود ۲۰۰ تا هد تولید کنیم که در حال حاضر تولید آن روی ۵۰۰‌ تا رفته است.
وی در پاسخ به این پرسش که خدمات به دیگر ماشین‌ها نیز می‌دهید، گفت: بله خدمات نیز ارائه می‌دهیم و به دلیل ضعفی که در صنعت داریم، باید به آنها خدمات داد. برای نمونه کسی بخواهد یک هد تامین کند با مشکل روبرو است. از این رو با تعداد بالا تولید می‌کنیم که نیاز بازار تامین شود. قابلیت ساخت هزار هد را نیز داریم.
فرزام در ادامه توضیح داد: در اول کار سیستم سی‌ان سی بدین صورت بود که باید زحمت بسیاری می‌کشیدید. طراحی، آزمون و خطا و ضریب خطا دارد تا به نتیجه برسد، اما برای سری بعد نیازی به نقشه و طراحی نیست. چون طراحی و نقشه‌ها را از قبل داریم، از این رو در سری‌های بعد تولید بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. برای نمونه اگر در ۵ ماه تعداد مشخصی را می‌ساختیم، سری بعدی با دو ماه همان تعداد به اتمام می‌رسد. ما قول برج ۵ و ۶ را داده‌ایم، ولی اگر ۱۰۰ تا زده بودیم به برج ۶ نمی‌رسید. اما چون سری ۵۰۰ تایی شده، تا حدی ساخت آن طول کشیده است، اما به یکباره ۵۰۰ هد آماده می‌شود.

کلام آخر
مدیرعامل ماشین‌سازی شرکت ام‌گروپ در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تنوع تولید خود را افزایش بدهیم، در تولید دستگاه سفارش‌های بسیاری داریم، از این رو تولید ما نیز افزایش یافته است. البته باید یادآور شد که حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ دستگاه در کشور وجود دادند که مربوط به ۸ تا ۹ سال پیش هستند، ایراد این دستگاه‌ها، دست و بال ما را بسته، اما موضوع آن است که در هر صورت مشتری ما هستند و ممکن است از ما خرید داشته باشند از این رو نمی‌شود سفارش آنها را انجام نداد. بنابراین ما کار مشتری را به هر قیمتی که باشد، انجام می‌دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید