بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

0
634
بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

کف پای صاف عارضه‌ای است که در آن بیماران فاقد قوس‌های استاندارد درکف پا هستند. قوس‌های موجود در کف پا نیرو‌هایی که از طرف زمین به بدن اعمال می‌شود را کاهش داده و اجازه ورود به همه نیرو‌های وارده را به بدن نمی‌دهند، اما در افراد با کف پای صاف میزان زیادی این نیرو‌ها به دلیل فقدان قوس پا به سمت بدن اعمال شده و در دراز مدت می‌تواند منجر به بروز عوارض زنجیره وار در تمام مفاصل بدن خصوصاً ستون فقرات گردد.

مشکل صافی کف پا، عموماً مادرزادی بوده و به همین دلیل بسیاری از والدین این افراد از همان دوران کودکی فرزندان خود با این عارضه درگیر می‌شوند. پزشکان همیشه به والدین تاکید می‌کنند که درد تنها دلیل درمان صافی کف پا نیست. این احتمال وجود دارد که اگر صافی کف پا درمان نشود، ممکن است بعداً در زندگی کودک مشکل ایجاد کند. مشکلاتی که تنها منحصر به پا نیستند بلکه ممکن است زانوها، لگن ها، کمر و حتی تمام ساختار و مفاصل بالای پا را درگیر کند. اما در این میان همیشه راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به کاهش این دغدغه‌ها کمک کند. یکی از این راه کار‌های ساده استفاده از کفش‌های مناسب است که در این نوشته ما قصد داریم تا شما را با چگونگی انتخاب چنین کفش‌هایی برای فرزندانتان آشنا سازیم.

والدین در چه سنی باید نگران صافی کف پا باشند؟

گاهی اوقات والدین، فرزندان خود را نزد متخصصان پزشکی می‌برند و به آن‌ها گفته می‌شود که صبور باشند، زیرا ممکن است وضعیت پای کودک خود به خود برطرف شود. درست است که گاهی اوقات بیماری پای کودک خود به خود برطرف می‌شود، اما موارد زیادی وجود دارد که این مشکل برطرف نمی‌شود. برای کودکان زیر ۴ یا ۵ سال طبیعی است که قوس کف پا به طور کامل رشد نکرده باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید شرایط را بدون درمان رها کنید. کودکان زیر ۵ سال درد ندارند، شکایت نمی‌کنند، اما شرایط قابل درمان دارند و کودکان بالای ۶ سال نباید کف پای صاف داشته باشند.

اگر متوجه مشکلی در پا‌ها و یا راه رفتن فرزندتان شدید، لطفاً به شهود خود اعتماد کنید و سریعاً به پزشکان متخصص مراجعه کنید. کودکان مبتلا به کف پای صاف ممکن است درد شدیدی را در پا‌های خود تجربه کنند که ممکن است بر وضعیت بدن آن‌ها تأثیر بگذارد و همچنین باعث درد در پا‌ها و کمر آن‌ها شود. وقتی کودکان صافی کف پا دارند، هنگام ایستادن پاهایشان به هم می‌ریزد و زانو‌ها و باسن نیز نامرتب می‌شوند. این بدان معناست که ماهیچه‌هایی که این مفاصل را حرکت می‌دهند دیگر به طور موثر کار نمی‌کنند، و انرژی بیشتری از کودک شما می‌گیرند تا همانند سایر کودکانی که این بیماری را ندارند، کار کند.

تجربه یک تولید کننده کفش کودکان

در اینجا ما قصد داریم تا توجه شما را به اهمیت یک کفش مناسب در کمک به کودکان با کف پای صاف معطوف سازیم و برای این کار ابتدا به گفته‌های یک تولید کننده کفش کودکان توجه کنید؛ «من بیش از ۱۰ سال است که در یک فروشگاه تخصصی کفش بچه گانه کار می‌کنم. این تجربه به من بینش‌های زیادی در مورد کفش‌های بچه گانه و نحوه تناسب آن‌ها داد. فروشگاه ما در زمینه تولید و عرضه کفش برای کودکان مبتلا به مشکلات پا و ساق تخصص دارد، اما ما یراق آلات کفش معمولی را نیز ارائه می‌دهیم. با توجه به تجربه‌ای که در تناسب هزاران کودک داشتم، با بهترین مارک‌های کفش برای کودکان با کف پای صاف و بهترین مدل‌ها در میان آن برند‌ها آشنا شدم. در طول سال‌ها متوجه شده‌ام که چیز بسیار ساده‌ای مانند تهیه جفت مناسب برای کودکانتان چگونه می‌تواند به تقویت و صاف کردن پا‌های کودکان شما کمک می‌کند، به آن‌ها اجازه می‌دهد صاف‌تر راه بروند، وضعیت بدنی خود را بهبود ببخشند، و به طور قابل‌توجهی دردی را که تجربه کرده‌اند کاهش داده یا به طور کامل از بین ببرد.»

کفش مناسب چه کمکی به کودکان با کف پای صاف می‌کند؟

بیایید به چند عکس از یک کودک با کف پای صاف که پابرهنه ایستاده و دو جفت کفش مختلف پوشیده است نگاهی بیندازیم. آیا متوجه می‌شوید که چگونه پا‌ها در حال جمع شدن و چرخش به سمت داخل هستند؟ هنگامی که کودکان کف پای صاف دارند، تنها نیاز به حمایت از قوس پا ندارند، بلکه باید از استخوان پاشنه پای آن‌ها نیز حمایت کرد.

بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

تصویر دوم همان کودک را نشان می‌دهد که یک جفت کفش نامناسب پوشیده است. آیا متوجه شده اید که چگونه پا‌های کودک همچنان در حال فرو ریختن و چرخش به سمت داخل است؟

بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

تصویر سوم همان کودک را نشان می‌دهد که یک جفت کفش حمایتی مناسب پوشیده است. آیا متوجه شده اید که چگونه تکیه گاه قوس و پاشنه پا از فرو ریختن و چرخش پا‌های کودک به داخل جلوگیری می‌کند؟ این به کودک شما امکان می‌دهد صاف‌تر راه برود و بدود.

بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

کفش مناسب برای کودکان با کف پای صاف، چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش فرارو، درد پا و ساق پا هرگز طبیعی نیست و اگر کودک شما به طور مداوم از درد پا و ساق پا شکایت می‌کند، ممکن است نشانه آن باشد که کودک شما یک بیماری پا مانند صافی کف پا دارد. صافی کف پا معمولا ارثی است، یعنی یکی از والدین صافی کف پا دارد یا در ژن خانواده وجود دارد. اکثر والدین این اشتباه رایج را مرتکب می‌شوند که تصور می‌کنند کودکان دارای کف پای صاف باید از ارتز استفاده کنند. اما متخصصان همیشه توصیه می‌کنند که در ابتدا یک جفت کفش حمایتی مناسب را امتحان کنید و بررسی کنید که آیا پای کودک صاف‌تر می‌شود و درد کاهش می‌یابد یا خیر. داشتن کف پای صاف بر فعالیت‌های روزمره فرزندان شما تأثیر می‌گذارد و در بلندمدت بر وضعیت بدن و رشد استخوان‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد. یک کفش با کیفیت خوب باید راحتی، پشتیبانی از قوس و پاشنه محکمی داشته باشد که به کودکان شما این امکان را می‌دهد تا ماهیچه‌های خود را تقویت کرده و با سهولت و راحتی حرکت کنند. برای تهیه چنین کفش‌هایی باید چهار شاخص عمده و هم را در نظر داشته باشید که در ادامه ارائه شده اند؛

۱. زیره قابل توجه: این ویژگی با جلوگیری از فرو ریختن پا‌های کودکان شما، به آن‌ها کمک می‌کند تا با این معضل مقابله کنند.

بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

۲. نگهدارنده پاشنه سفت: وقتی کودک کف پایش صاف است، فقط نباید به مسئله قوس پای او توجه کنید بلکه شما به طور مکانیکی باید قسمت‌هایی از پا را که باعث صاف شدن پا می‌شوند، از جمله استخوان پاشنه را نیز کنترل کنید. نگهدارنده پاشنه، قسمت پشتی کفش است که مچ پا و پاشنه را پشتیبانی می‌کند. همیشه مطمئن شوید که نگهدارنده پاشنه کفش‌های بچه‌تان محکم و سفت باشد.

بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

۳. Straight Last: این ویژگی به جلوگیری از فشار دادن جلوی پا به بیرون کمک می‌کند. شما باید از کفش‌هایی که دارای انحنای بیش از حد هستند دوری کنید، زیرا پاشنه آن‌ها پایداری ندارند.

بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

۴. سبک و انعطاف‌پذیر: ما می‌خواهیم کفش‌ها حمایت‌کننده باشند، اما در عین حال سبک و انعطاف‌پذیر نیز باشند تا از خستگی سریع پای بچه‌ها جلوگیری شود. کفش‌های بچه‌تان همیشه باید در قسمت کف پا خم شوند، اما نه بیشتر. مهم است که کفش‌های بچه‌تان انعطاف‌پذیر باشند، اما خیلی انعطاف‌پذیر نباشند، در غیر این صورت، پشتیبانی کافی را ارائه نمی‌کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که کفش‌های دارای بند کفش در مقایسه با کفش‌های با بسته‌بندی ولکرو، حمایت و ثبات بهتری برای پای کودک شما ایجاد می‌کنند.

بهترین کفش‌ها برای کودکان با کف پای صاف

منبع: fittingchildrenshoes

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید