برگزاری نشست تخصصی صنایع تجار ایران و ترکیه در تبریز

0
1453
برگزاری نشست تخصصی صنایع تجار ایران و ترکیه در تبریز

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان شرقی از برگزاری نشست تخصصی صنایع تجار ایران و ترکیه به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از نوبرنیوز، اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با دکتر پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی دیدار کردند.

پورمحمدی از زحمات و تلاش های مجاهدانه خانه صنعت در زمینه رونق تولید و رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در سال جدید نیز که مزین به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” است شاهد همت هرچه بیشتر بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای رونق تولید و صادرات در جامعه باشیم.

مهدی امینی، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در این جلسه از حمایت مدیریت ارشد استان در موضوعات مربوط به تولید و صنعت قدردانی کرد و گفت: در سال ۹۹، ۹۸ جلسه کارشناسی و ۴۲ جلسه استانی  کارگروه تسهیل . رفع موانع تولید به صورت هفتگی، منظم و مستمر برگزار شد.

وی ادامه داد: ۶۱۸ پرونده در جلسات این ستاد به صورت تخصصی و با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد که نتیجه آن تصویب ۶۲۳ مورد پرونده بود و از این تعداد نیز ۳۱۹ پرونده به صورت کامل،اجرا و بقیه نیز در دست اجرا و یا اتمام است.

وی به تبیین عملکرد کارگروه تسهیلات تولید نیز اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان نیز در بخش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تصویب شده که از محل تسهیلات مصوب سال ۹۸ و ۹۹، ۱۳۹ واحد تولیدی ۵۲۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ادامه سخنان خود به گزارش عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز اعطای تسهیلات به ۲۱۴ پرونده مربوط به تولید و صنعت نیز تصویب شده که از این تعداد نیز ۷۲ واحد تولیدی، تسهیلاتی بالغ بر ۶۰۹ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

امینی عنوان کرد: با پیگیری های مکرر دکتر پورمحمدی و دکتر جهانگیری، درصد جذب استان در قسمت تسهیلات تبصره ۱۸، ۹۲ درصد بوده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یک هزار و ۹۳۱ جواز تاسیس با پیش بینی اشتغال ۴۰ هزار و ۶۶۹ نفر و ۱۷۸ جواز توسعه با پیش بینی اشتغال سه هزار و ۴۲۶ نفر توسط خانه صنعت و معدن صادر شده است که ازاین تعداد ۴۳ مجوز مربوط به تولید ماسک و مواد ضدعفونی در شرایط بحرانی کرونا می باشد.

وی در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: نشست تخصصی صنایع تجار ایران و ترکیه در بخش صنایع غذایی و ماشین آلات غذایی  نیز در اواخر فرودین ماه سال جاری به میزبانی تبریز برگزار می شود.

وی همچنین از ثبت نام و تایید سوخت مورد نیاز یک هزار و ۵۵۶ واحد صنعتی و معدنی توسط خانه صنعت و معدن خبر داد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید