برگزاری انتخابات اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران

0
648
برگزاری انتخابات اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران

انتخابات‌های صنفی در حالی برگزار می‌شوند که از یک سو درگیر شدن در موج ششم شیوع ویروس کرونا و از طرفی مشغله‌های ایام اسفند و پایان سال واحدهای صنفی موجب شده تا قالب انتخابات‌های برگزار شده به دلیل به حد نصاب نرسیدن آراء مأخوذه به مرحله بعد موکول شود.
اخبار صنعت چرم و کفش – در میان انتخابات‌های برگزار شده شاید بتوان مدعی شد که بیشترین ناکامی سهم پایتخت بوده است، چراکه قاطبه فعالان صنفی تهران با برگزاری انتخابات در شرایط کنونی موافق نیستند و معدود انتخابات‌هایی که در تهران به نتیجه رسیده است، پیشینه‌ای دارد که با کنکاش در آن مشارکت حداقلی و به نتیجه رسیدن انتخابات توجیه می‌شود.
اما در بین همه انتخابات‌های برگزار شده، می‌توان برای انتخابات اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران سرفصلی جدا از آنچه در متن بدنه صنفی جریان دارد، باز کرد.
در حالیکه قریب به اکثریت اعضای هیأت مدیره این اتحادیه مشمول قانون محدودیت حضور بیش از دو دوره بودند و برگزاری انتخابات یعنی جدا شدن ایشان از مجموعه مدیریتی اتحادیه و این می‌توانست بهانه‌ای کافی برای مخالفت ایشان با برگزاری انتخابات باشد اما انتخابات این اتحادیه با حمایت صد در صدی هیأت مدیره برگزار شد.
در حالی که از هیأت مدیره قبلی فقط یک نفر می‌توانست در هیأت مدیره جدید هم صاحب کرسی باشد، اما نه فقط هیأت مدیره قبلی که قریب به اتفاق اعضای صنف پای کار آمدند و نتیجه انتخابات را به گونه‌ای رقم زدند که تحلیل نتایج آن می‌تواند الگویی باشد برای دیگر اتحادیه‌های صنفی و این همان نکته‌ای است که با استناد به آن از تعریف سرفصلی جدا برای این اتحادیه گفته شد.
حمایت تمام جانبه از برگزاری انتخابات از سوی هیأت مدیره و اعضاء در حالیکه دوره اول به دلیل به حد نصاب نرسیدن بی‌نتیجه مانده بود، مبین این است که اولا؛ اعضای این صنف نگران ادغام اتحادیه شان با اتحادیه دیگر بودند و دوم اینکه؛ اعضایی که نمی‌توانستند در دوره بعد کرسی در هیأت مدیره داشته باشند، مصالح و منافع جمعی صنف را قربانی خودخواهی خود نکردند.
مورد دیگر در این انتخابات که قابل تأمل است، ترکیب انتخاب شده هیأت مدیره جدید است، در حالیکه در میان منتخبان دوره دوم تنها علی اژدرکش رئیس دوره قبل حضور دارد، اما ترکیب جدید به گونه‌ای است که گویی دوندگان دو امدادی در این انتخابات شرکت کرده‌اند و نفراتی که پیش از این چهار سال برای ارتقاء جایگاه صنف و اتحادیه تلاش کرده بودند، نه به آخر خط که میانه راه رسیده‌اند و تنها عنوان مسؤلیت را به نفر بعدی واگذار کرده‌اند و مقرر نیست که از تیم و گروه کنار گذاشته شوند و همچنان در خدمت صنف و اتحادیه هستند.
در نهایت باید به تحصیل بالاترین رأی توسط علی اژدرکش رئیس دوره قبل اتحادیه اشاره کرد که با توجه به ترکیب جدید و میزان رأی در دوره آینده هم وی کاپیتان این تیم است و همچنان که در چهار سال گذشته چنان از خرد جمعی همه اعضای صنف استفاده می‌کرد که یک کاپیتان با پشتوانه به نیمکت قدرتمند بازیکنان ذخیره در میدان رقابت تیمش را رهبری می‌کند، در دوره پیش رو هم همین مسیر ادامه دارد و تنها تغییر اتفاق افتاده این است که بازیکنان تازه نفس وارد میدان شده و نقش‌آفرینان میدان، برای استراحت و حمایت و تشویق روی نیمکت قرار گرفته‌اند.
هرچه گذشت و خواهد گذشت می‌توان مدعی شد که اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران نمونه‌ای ایده‌آل از تشکل‌گرایی، خرد جمعی و اتحاد و اتفاق است و اگر ظرفیت پذیرش و الگوبرداری در دیگر تشکل‌های کشور وجود داشت، رفتار اعضای این صنف که چون یک تیم دوندگان دو امدادی است، می‌توانست به نقطه صفر برای تحول تشکل‌گرایی در کشور تبدیل شود.
بنابراین گزارش در انتخابات اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران که در تاریخ 8 اسفندماه برگزار شد علی اژدرکش، سینا زنده‌دل مقدم، رحمان عبدالهی، محمودرضا زکیخانی، محمود طالبی آشتیانی، محمدرضا کلانتری سیانکی و مینا مددکاری اسفروشان از سوی اعضای صنف به عنوان اعضای هیأت مدیره اتحادیه انتخاب شدند.

منتخبین جدید اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران
به گزارش کانال تلگرامی اتحادیه کفش ماشینی تهران اعضای هیات مدیره جدید به شرح ذیل حائز اکثریت آرا شدند:
علی اژدرکش۲۵۷ رای
سینا زنده دل مقدم ۲۰۱ رای
رحمان عبدالهی ۱۵۴ رای
محمود رضا زکیخانی۱۴۲ رای
محمود طالبی آشتیانی ۱۳۵ رای
محمدرضا کلانتر نیستانکی ۱۲۹ رای
مینا مددکاری اسفروشان ۱۲۵ رای

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید