دود اختلاف بین دستگاه‌ها نباید به چشم تولید‌کننده برود

0
407
حل و فصل مسائل تولیدکنندگان و مشکلات صنعت چرم

استاندار آذربایجان‌ شرقی عصر امروز به همراه معاون اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن بازدید از واحدهای شهرک صنعتی چرم تبریز، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برای حل و فصل مسائل تولیدکنندگان و مشکلات صنعت چرم برگزار کرد.

در این جلسه مسائلی از جمله تعیین تکلیف اراضی شهرک چرم‌شهر، تصفیه‌خانه این شهرک، ورود و خروج از ناحیه بزرگراه شهید باکری و احیای برخی واحدهای نیمه‌تعطیل آن مطرح شد.

اخبار صنعت چرم و کفش – استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با تعیین ضرب‌الاجل برای مسئولان ذی‌ربط، از آنان خواست تا اختلاف قانونی سازمان‌ها را در جلسات فی‌مابین مرتفع کنند و جنبه ایجابی قوانین را به نفع تولیدکنندگان به کار گیرند.

عابدین خرّم با تاکید براینکه اشکالات سازمان‌ها به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارتباطی ندارد، یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها در آغاز تولید، سدّ راه تولیدکننده می‌شوند؛ درحالی که مسائل باید بعد از راه‌اندازی و صدور پروانه مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: کارگروه تسهیل باید سر صحنه موانع را رفع کند و شیرینی مصوبات این کارگروه باید در کام تولیدکنندگان احساس شود؛ نقش کارگروه در رفع موانع، فراهم کردن مسیر تولید و افزایش صادرات دارای اهمیت است.

خرّم به معاون اقتصادی خود دستور داد تا عملکرد کارگروه تسهیل را در سه ماهه پایانی سال ارزیابی کرده و هم‌افزایی حداکثری میان ادارات و تولیدکنندگان ایجاد کند.

وی ادامه داد: تقویت برندهای صنعتی تبریز از جمله چرم، هدف راهبردی ماست و از تمام تولیدکنندگانی که  پرچم صنعت چرم را برافراشته نگه داشته‌اند به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان حفظ و تقویت اشتغال 4هزارنفری در چرم‌شهر تبریز را از اهداف و برنامه‌ریزی‌های دولت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برخی از تولیدکنندگان این شهرک با علم و فناوری پیش می‌روند و با اتکا به علم روز مسائل زیست‌محیطی را رعایت می‌کنند؛ این امکان باید برای تمام تولیدکنندگان عرصه چرم فراهم شود. 

استانداری آذربایجانشرقی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید