ایجاد شهرک تخصصی پوشاک، چرم و سلولزی در استان البرز

0
468
یدالله مالمیر- نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن البرز

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از فراهم‌ شدن مقدمات ایجاد شهرک تخصصی پوشاک، چرم و سلولزی با بهره گیری از فناوری های نوین در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز خبر داد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، یدالله مالمیر روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در مذاکره با مدیران منطقه ویژه اقتصادی پیام و برنامه ریزی های انجام‌ شده مقرر شد شهرک تخصصی پوشاک، چرم و سلولزی با استفاده از فناوری های نوین در این منطقه ویژه اقتصادی  احداث و راه اندازی شود.
مالمیر به مزیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و افزود: معافیت های گمرکی و مالیاتی، وجود فرودگاه جهت پروازهای کارگو و نزدیکی به محل دائمی نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی و نیز  فراهم بودن  امکانات مناسب زیرساختی از جمله مزایای این منطقه اقتصادی در مسیر ایجاد تحول در صنعت استان است.
رییس انجمن تخصصی همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز در خصوص  برنامه ریزی های انجام شده برای ایجاد این شهرک تخصصی گفت: در فاز نخست یکصد هکتار زمین به این شهرک اختصاص می یابد و با حضور و فعال شدن واحدهای تولیدی، برای ده هزار فرصت ایجاد اشتغال فراهم می شود.
مالمیر اضافه کرد:  انتظار می رود در فاز دوم این شهرک نیز دویست هکتار زمین دیگر به این شهرک ضمیمه شود که در این صورت  اشتغال نهایی این شهرک سی هزار نفر برآورد می شود.
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز در بحث حضور واحدهای تولیدی در این شهرک تخصصی اظهار کرد: در فاز نخست، نگاه ویژه ما معطوف به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران استان البرز است ، اما در فازهای بعدی از سرمایه گذاران دیگر استان ها و سرمایه گذاران خارج از کشور نیز دعوت به عمل خواهد آمد.
مالمیر گفت: تولید در این شهرک تخصصی با بهره گیری از فناوری های نوین و با هدف ایجاد تحول در  صادرات استان خواهد بود.
وی افزود: جهت اجرایی شدن این پروژه کار گروهی مرکب ازنمایندگان اتحادیه های صنفی و بخش صنعت و با مشارکت کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی پیام و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل و با راهبری شرکت تعاونی انجمن تخصصی این طرح را تا تحقق آن پیگیری می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید