انتقاد از دلال‌بازی در صنعت کفش

0
677
پنجمین نمایشگاه تخصصی کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم

رئیس اتحادیه صنعت کفش ماشینی قم گفت: دلال‌بازی در صنعت کفش و برخی سنگ‌اندازی‌ها از خود تحریم‌ها بیشتر است، باید دست دلالان قطع شود.

اخبار صنعت چرم و کفش – به گزارش قم نیوز ابوالفضل فراهانی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در محل سالن کرامت استانداری برگزار شد، بیان کرد:اگر واقعا به دنبال بهبود صادرات استان قم هستیم باید ۳ عامل تولید، صنعت و سیاست خارجی را بهبود و به دنبال روابط خوب با کشورهای همسایه باشیم. باید بازارهای هدف را شناسایی کنیم، امروز ترکیه با تدبیر بزرگ ترین کشور صادرکننده کفش تبدیل‌شده است در حالی صنعت کفش ما اگر حمایت شود حرفی برای گفتن دارد.

ابوالفضل فراهانی- خانه صنعت و معدن استان قم

وی افزود: با توجه به نوسانات ارزی و بالا رفتن قیمت دلار و این که تولید در دست دولت قرارگرفته است همیشه در زمینه تهیه مواد اولیه و توزیع مواد شیمیایی مرتبط با صنعت کفش با چالش روبرو هستیم چراکه فرآیند این توزیع ناعادلانه است.

رئیس اتحادیه صنعت کفش ماشینی قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همیشه سخن از تحریم به میان می آید اما چالش‌های داخلی و موانع آن بیشتر است ما توان صادرات بیشتری داریم ولی تا وقتی موانع برطرف نشود نمی‌توان به وضعیت مطلوبی امیدبخش بود درگذشته میزان صادرات کفش 100 میلیون دلار بود.

فراهانی افزود: دلال‌بازی در صنعت کفش و برخی سنگ‌اندازی‌ها از خود تحریم‌ها بیشتر است، باید دست دلالان قطع شود افرادی در تهران و مرکز کشور برای صادرات ما تصمیم‌گیری می‌کنند که هیچ اطلاعی از صادرات ندارند و این یک چالش است اگر بحران صادرات حل نشود با تعطیلی واحدهای تولیدی کفش ماشینی بسیاری روبرو می‌شویم.

وی عنوان کرد: وقتی قیمت مواد اولیه هر روز بیشتر می‌شود چگونه تولیدکننده کفش به فکر افزایش صادرات باشد، امروز مواد اولیه را با یک نرخ و فردا با نرخی دیگر تهیه می‌کنیم اگر این بحران حل نشود باید فاتحه این صنعت را بخوانیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید