افزایش صادرات کفش ایتالیا

0
375
افزایش صادرات کفش ایتالیا

انجمن منسوجات، مد و لوازم جانبی ایتالیا اعلام کرده است که میزان صادرات کفش ایتالیا در سه ماهه نخست سال جاری، ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، انجمن منسوجات، مد و لوازم جانبی ایتالیا آمار جدیدی را از وضعیت صنعت کفش در این کشور ارائه داده است که نشان می‌دهد صادرات صنعت کفش در ایتالیا در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱،‌ معادل ۰.۳ درصد از نظر حجم و ۳ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است. این  انجمن همچنین تاکید کرده است که این میزان رشد در صنعت کفش همچنان نسبت به زمان پیش از شیوع کرونا بسیار کم است.

افزایش صادرات کفش ایتالیا در حالی اتفاق افتاده است که گردش مالی صنعت کفش در این کشور پس از شیوع کرونا  کاهش یافته و ایتالیا بخشی از بازارهای خود را از دست داده، با این حال این روند چندان طولانی نبوده و صنعت کفش در ایتالیا توانسته به تدریج به جایگاه پیشین خود بازگردد.

طبق داده‌های آماری انجمن منسوجات، مد و لوازم جانبی ایتالیا صادرات کفش این کشور، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ در زمینه بازگشت به سطح کسب‌وکارها در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ روند کاهشی داشته است و حتی در مواردی کمتر از حد معمول بوده است.

این انجمن در مورد وضعیت بازار داخلی ایتالیا نیز با بیان اینکه تعطیلی فروشگاه‌ها در مراکز خرید تنها در ماه می لغو شد، اعلام کرده است که لغو تعطیلی یک‌ماهه نیز نتوانست تغییری در بازار داخلی ایتالیا ایجاد کند تا جایی که تولید کفش در ایتالیا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بیش از ۶ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس همچنبن خرید کفش در بازار ایتالیا از نظر کمی ۳.۵ درصد و از نظر قیمت ۶.۹ درصد کاهش یافته است.

 همچنین در بخش صادرات نیز صادرات کفش از ایتالیا به کشورهایی مانند سوئیس ۱۳ درصد و فرانسه ۸ درصد  افزایش یافته است. همچنین صادرات کفش ایتالیا در سه ماهه نخست سال جاری به چین از نظر حجمی ۴۴ درصد و از نظر ارزشی ۷۵ درصد رشد داشته است آمارهای صادراتی ایتالیا نشان می‌دهد که تراز تجاری این کشور در بخش کفش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱  بیش از ۱.۱۳ میلیارد یورو بوده که افزایشی معادل ۱۱.۲ درصد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد  هر چند که این میزان صادرات در مقایسه با قبل از شیوع کرونا، ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

منبع: worldfootwear

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید