افت 50 درصدی تقاضای کفش

0
400
بحران صنعت چرم سازی کشور با صادرات دام زنده

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران از افت بیش از ۵۰ درصدی تقاضای کفش نسبت به شب عیدهای پیش از کرونا و افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت کفش نسبت سال گذشته خبر داد.

به گزارش «اخبار صنعت چرم و کفش» به نقل از ایسنا، رسول شجری، با بیان این که مواد اولیه تولید کفش نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه مربوط به مواد پتروشیمی است که در بورس عرضه می‌شود. به عبارتی دیگر مواد اولیه در یک رقابت غیرمتعارف به تولیدکننده می‌رسد و جای تاسف است که با وجود وضعیت خوب صنعت پتروشیمی در کشور، این مواد با قیمت دلار محاسبه می‌شود.

رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز تهران همچنین از افت ۵۰ تا ۶۰ درصدی فروش کفاشان نسبت به شب عیدهای پیش از کرونا خبر داد و گفت: با این حال سال گذشته شب عید مغازه‌ها بسته بود و در حال حاضر خدا را شاکریم که دوباره به آن وضعیت دچار نشدیم. اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و منتفی شدن دید و بازدیدها افت فروش بسیار بالاست.

وی در ادامه درباره مشکلات تأمین مواد اولیه در این صنف گفت: از مواد پتروشیمی در بخش چرم مصنوعی و زیره کفش استفاده می‌شود. به عبارت دیگر اصل مواد اولیه این صنف مربوط به صنعت پتروشیمی است که بخشی از آن از طریق واردات تامین می‌شود، اما بخشی هم که در داخل تولید می‌شود امسال وارد بورس شد و در پی آن افزایش قیمت وحشتناکی را تجربه کرد. در گذشته هم این مواد در بورس عرضه می‌شد اما به این شکل رقابتی نبود.

البته شجری در پایان اطمینان داد که مشکلی از نظر تامین کفش در کشور وجود ندارد و اگر هر فرد بخواهد پنج جفت کفش هم بخرد به راحتی در بازار یافت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید