اصناف باید به صنعت تبدیل شوند

0
478
اصناف باید به صنعت تبدیل شوند

معاون شرکت شهرک‌ های صنعتی استان تهران تاکید کرد: برای تحقق توسعه صنعتی در کشور، اصناف باید به صنعت تبدیل شوند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه ایران کشوری در مسیر توسعه است و لذا چاره‌ای جز توسعه صنعتی با هدف اشتغالزایی نیست گفت: رویکردی که اکنون در حوزه شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته‌ایم ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید است و برای تحقق این هدف چند اولویت در نظر گرفته شده است.

به گفته سید ایمان حیاتی با توجه به اینکه کشورهای دنیا به سمت توسعه فناوری و تکنولوژی در حال حرکت هستند، ما نیز موضوع دانش‌بنیان‌شدن واحدهای مستقر در شهرک‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم و در این راستا نیز مجوزها و مصوبات هیات وزیران را نیز در اختیار داریم.

وی افزود: پس از شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگاه‌های کوچک در اولویت قرار دارند. برای استقرار کارگاه‌های کوچک نیز اولویت را محل‌های نزدیک شهر تهران قرار داده‌ایم. برای مثال شهرک صنعتی دماوند که بلاخره پس از بیست سال موفق به بازپس‌گیری آن  از دست معارضان شدیم در حال حاضر محل استقرار صنایع های‌تک و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

حیاتی ادامه داد:اصناف باید به صنعت تبدیل شوند و بتوانند در شهرک‌های صنعتی، فعالیت خود را توسعه دهند و لذا در این راستا معتقدم که قاعده توسعه کارگاه‌های کوچک باید در میان اصناف فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی ورامین گفت: در مسیر توسعه شهرک صنعتی ورامین ۸ خوشه صنعتی ایجاد شده  که سه خوشه صنعتی به صنف و صنعت کفش، چرم و پوشاک چرمی اختصاص دارد.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: یکی از اقداماتی که در سال ۹۲ کلید خورد و در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید این بود که شهرک تخصصی کفش ایجاد شود. برای تحقق این هدف، قرچک در نظر گرفته شد و در حال حاضر نیز واحدها و صنایع مختلف در این شهرک به صورت تخصصی در زمینه کفش فعالیت می‌کنند.

به گفته وی قرار است یک مجمتع تجاری-اداری نیز در قرچک راه‌اندازی شود تا زنجیره ارزش کفش اعم از تامین مواد اولیه، شوروم،‌ فروش داخل و خارج و… در این منطقه شکل بگیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید