اصفهان بزرگترين توليدکننده کفش مصنوعي ايراني است

0
520
چرم مصنوعی تولید شده در کشور کفاف نیاز بازار را نمی دهد

اکبر زاهدي، رئيس اتحاديه کفاشان، کيف و لوازم اصفهان می گوید: اصفهان بزرگترين توليدکننده کفش مصنوعي ايراني است و توليدکنندگان در حال فعاليت و به نوعي در حال جنگيدن هستند انشالله دولتي‌ها هم به ما کمک کنند.

رئيس اتحاديه کفاشان، کيف و لوازم اصفهان معتقد است دولت در مورد چک‌هاي برگشتي سياست اشتباهي را در پيش گرفت و همين امر باعث شد برخي از توليدکنندگان عليرغم اينکه پول در حساب داشتند چک‌هاي خود را پاس نکنند.

اکبر زاهدي، رئيس اتحاديه کفاشان، کيف و لوازم اصفهان در ابتدا در خصوص وضعيت فعالان اين صنعت در اصفهان گفت: شرايط خوب است اگرچه ما هم مثل ديگر شهرها مشکلات مشابهي داريم. همانطور که مي‌دانيد اصفهان بزرگترين توليدکننده کفش مصنوعي ايراني است و توليدکنندگان در حال فعاليت و به نوعي در حال جنگيدن هستند انشالله دولتي‌ها هم به ما کمک کنند.

زاهدي افزود: متاسفانه دولت در خصوص چک‌ها يک مشکل اساسي براي ما ايجاد کرد در حالي که به نظر من دولت نبايد موضوع چک‎هاي برگشتي را اعلام مي‌کرد.

در واقع اول بايد زيرساخت‌هاي آن را آماده و بعد هم با ما هماهنگ مي‌کرد. چون اگر اعلام نکرده بود 70 درصد چک‌ها پاس مي شد. اما با اعلام دولت برخي سوءاستفاده کردند و از پاس کردن چک‌ها سرباز زدند در حالي که پول در حساب داشتند و اين يکي از عملکردهاي اشتباه دولت بود.

وي ادامه داد: با توجه به اينکه چک‌ها زنجيروار به هم وصل است با پاس نشدن چک‌ها، از اول زنجيره تا پايان زنجيره توليد و فروش بهم ريخت.

زاهدي گفت: از سوي ديگر اعلام شد که قرار است به توليدکنندگان وام بدهند اما چيزي ندادند در نتيجه نقدينگي الان بسيار کم است و قيمت مواد اوليه هم بالا رفته است. به طوري که به گفته يکي از همکاران مان در تهران، قيمت رويه تخت کفش12 درصد بالا رفته است.

اين فعال صنعت کفش اصفهان اظهار داشت: به نظر من براي جلوگيري از رخ دادن چنين اتفاقاتي،  هر کاري که قرار است در وزارتخانه انجام بشود بايد کارشناسي شود و با کارشناسان ما مشورت شود چون به قول معروف «آن کس که پايش در آتش است مي‌داند چه خبر است» به عبارت ديگر من توليدکننده مي‌دانم چه خبر است. متاسفانه الان ما با 50 درصد توان‌مان کار مي‌کنيم.

زاهدي در پاسخ به اين سوال که شما به عنوان اصناف چه کار مي توانيد بکنيد، گفت: ما مي‌توانيم با مسئولين همفکري کنيم. در واقع همکاران اتاق اصناف ايران کار مي‌کنند و ما مي‌توانيم با آنها هماهنگ باشيم آنها هم با ما هماهنگ باشند که از اوضاع داخل صنف ما باخبر باشند و بدانند چه کاري بايد انجام دهند؛ يعني بپرسند که چه مدلي کار کنند که آنقدر با کمبود و مشکل روبه رو نشوند.

 به تعبير ديگر اين عزيزان در مورد هر بحثي مثل مواد اوليه، تجهيزات و ماشين آلات بايد با متخصصان و فعالان خبره آن بخش صحبت کنند و نظرخواهي کنند.

وي در خصوص  کارگروه اتحاديه‌ها نيز گفت: اين کارگروه‌ها خوب است اما کارگروهي خوب است که در آن وحدت داشته باشيم تا بتوانيم به دولت هم خط بدهيم و کمک‌شان کنيم اما اگر کارگروهي باشد که خروجي نداشته باشد نمي‌توان با آن کاري کرد.

زاهدي افزود: اگر تمام اتحاديه‌هاي مرتبط با اتاق اصناف اين کارگروه‌ها را داشته باشند مي‌توانند کار کنند چون فقط اصناف که نمي‌توانند کار کنند دولت هم بايد پاي‌ کار بيايد.

به عنوان مثال الان اداره ماليات مي‌داند که پارسال هيچکس کار نکرده است بنابراين انتظار مي‌رود به جاي مراجعه کردن‌هاي مکرر خودشان طرحي بدهند و مشکل ماليات را رفع کنند تا هم حق دولت را بپردازيم و هم حق ما ضايع نشود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید