از بهترین فناوری روز دنیا استفاده می‌کنیم

0
1121

گفت‌وگو با جعفر آهنین جان مدیرعامل کارخانه کفش نیکلاس:

کفش نیکلاس در دو سال اخیر توانسته است با تکیه بر مهارت و توانایی مدیر جوان و خوش فکرش علاوه بر راه‌اندازی کارخانه‌ای بزرگ، شش فروشگاه را نیز دایر کند. دستگاه‌هایی که در خط تولید کارخانه کفش نیکلاس کار می‌کنند از جدیدترین دستگاه‌های ایتالیا هستند چرا که کیفیت محصول جزو اولویت‌های جعفر آهنین‌جان مدیر کارخانه کفش نیکلاس است. در بازدیدی که از کارخانه داشتیم گفت و گویی هم با جعفرآهنین جان داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

مدیرعامل کارخانه کفش نیکلاس با اشاره به خرید دستگاه‌های کارخانه از کشور ایتالیا تاکید کرد:‌ خط تولید و تمام دستگاه‌های این کارخانه از ایتالیا خریداری شده است. بنده برای خرید این خط و دستگاه‌های آن از ۴ کارخانه در ترکیه بازدید به عمل آوردم و درباره آن تحقیق کردم که هر دستگاهی چه کارکردهایی می‌تواند داشته باشد چراکه این مسئله، موضوع مهمی است، این در حالی است که می‌توانستیم دستگاه‌های چینی برای خط تولید خریداری کنیم که به کیفیت مورد نظر نمی‌‌رسیدیم. در نهایت بهترین فناوری روز دنیا را برای این خط خریداری کرده‌ایم که محصول باکیفیت تولید کنیم. در حقیقت این خطوط از ایتالیا خریداری شده و ما سعی می‌کنیم مطابق کار ایتالیایی‌ها تولید داشته باشیم. به عبارت دیگر، با همان خطی که در ایتالیا مشغول به کار است، ما نیز تولید داریم.
آهنین‌جان با تاکید بر نقش نیروی انسانی در تولید گفت: ما سعی کردیم که افراد باتجربه را پای دستگاه بگذاریم و ترجیح‌مان آن بود که از افراد کم تجربه استفاده نکنیم چراکه قصد داشتیم که با استفاده ازافراد باتجربه محصولی با کیفیت عالی روانه بازار کنیم. آیین‌نامه انضباطی خاصی بر این کارخانه حاکم است که هر کس بخواهد در این مجموعه مشغول به کار شود، باید این آيین‌نامه را مطالعه کرده و سپس آن را بپذیرید و با قبول آن وارد کار شود.
مدیرعامل کارخانه کفش نیکلاس ادامه داد: همچنین مواد به کار گرفته شده در این کارخانه از استانداردهای لازم جهانی برخوردار هستند و در زمینه سلامت پا نیز استانداردهای لازم را دارند. برای نمونه سعی می‌کنیم از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنیم. آهنین جان در ادامه خاطرنشان کرد: تا پیش از این خط تولید ما فقط کفش زنانه بود اما هم‌اکنون خط تولید کفش مردانه را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم. ۶ فروشگاه داریم، اما از آنجا که با تیراژ بالا تولید نمی‌کنیم و بیشتر بر کیفیت تاکید داریم از این رو به سرعت نمی‌توانیم فروشگاه‌های دیگری را راه‌اندازی کنیم. البته باید به تدریج این فروشگاه‌ها را بیشتر کنیم.
آهنین جان با اشاره به این موضوع که فردی فنی است، عنوان کرد:‌ من کار در کارخانه را دوست دارم و از این رو بیشتر وقت‌ها در کارخانه هستم و این شیوه مدیریت من است. من خودم را از کارگران و پرسنل مجموعه جدا نمی‌بینم. البته در ماه جلسه‌هایی برای هماهنگی بین مدیران برگزار می‌کنیم. در این کارخانه سه مدیر و بالای ۶۰ نفر کارگر و حدود ۱۳ تا ۱۴ نفر در بخش اداری مشغول به کار هستند. در مجموع در کارخانه حدود ۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه‌ای که در کارخانه راه‌اندازی شده است، گفت: صندوق قرض‌الحسنه کارخانه برای تمام پرسنل است تا از آن استفاده کنند. مدیران به این صندوق کمک مالی می‌کنند، اما سرمایه اولیه آن از طرف مدیرعامل به این صندوق داده شده که در پایان هر سال مالی، سهام آن به سهامدارانش تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل کارخانه کفش نیکلاس با اشاره به این موضوع که باید به کارگر و مقام آنها بها داده شود، بیان کرد: ما روز کارگر را به زیبایی در فضای کارخانه جشن گرفتیم. این نوعی ارزش گذاشتن به کارگر و مقام اوست. من معتقدم که اگر برای کارگر ارزش قائل نشویم، کارگر هم برای کارش ارزش قائل نخواهد بود. بنابراین ما با کارگران مجموعه تبادل خوبی داریم و نظرات آنها را نیز جویا می‌شویم.
آهنین جان در پایان تاکید کرد: ما با کار در کارخانه به خوبی می‌دانیم برندهایی که در ایران صاحب‌نام هستند چه زحمت‌هایی کشیده‌اند و چه اندازه در مسیر تولید اذیت‌ شده‌اند و چه اندازه تلاش‌ کرده‌اند و برایشان آرزوی سلامتی داریم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید