اختصاص 196 هکتار زمین به شهرک تخصصی کفش هیدج

0
301
هیدج صاحب نمایشگاه دائمی صنعت کفش می شود

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: شهرداری هیدج داری ۱۹۶ هکتار زمین است که اگر تحویل شهرک صنعتی شود شهرک تخصصی کفش در این شهر ساخته خواهد شد که در کشور نمونه نخواهد داشت.

اخبار صنعت چرم و کفش – محسن عباسی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به اینکه کفش هیدج از لحاظ کیفیت و ‌سطح تولید، در رده‌های نخست در ‌کشور مطرح است، اظهار داشت: صنعت کفش هیدج یک صنعت بومی است، در طول سال‌های گذشته نیز واحد‌هایی جدید در این راستا در هیدج ایجاد شده که این نشان‌دهنده توانایی تولیدکنندگان منطقه و وجود ظرفیت خوب در این شهرستان است که اگر صنعتی‌تر شود و نیروی کارگر افزایش یابد قطعا سطح کار بهتر خواهد شد. 

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی مستقر در هیدج به صورت اختصاصی بر روی کفش و بعضا بر روی صنایع تبدیلی فعالیت دارد، افزود: سایر مراکز صنعتی نیز که به صورت پراکنده هستند بر روی صنعت کفش متمرکز شده‌اند.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه در طول روز‌های گذشته جلساتی با مسئولان شهر هیدج برگزار شده است تا زمینی در اختیار شهرک صنعتی قرار دهند، گفت: شهرداری هیدج داری ۱۹۶ هکتار زمین است که اگر تحویل شهرک صنعتی شود شهرک تخصصی کفش در این شهر ساخته خواهد شد که در کشور نمونه نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر زمین تحویل شود، شرکت شهرک‌های صنعتی این شهرک‌ را ساخته و تحویل سرمایه‌گذران خواهد داد، عنوان کرد: در صورتی که این زمین به شهرک نیز داده نشود، اما ما جواز تاسیس شهرک صنعتی تخصصی کفش را صادر خواهیم کرد.

عباسی اذعان کرد: مقرر شده تا مسئولان این شهر در مدت یک ماه جواب نهایی و قطعی را به شهرک صنعتی بدهند که آیا اجازه احداث به شهرک صنعتی خواهند داد یا خیر؟

وی با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک تخصصی صنعت کفش یکی از چشم‌اندازهای بلندمدتی است که می‌توان برای صنعت کفش هیدج ترسیم کرد، گفت: واحدهای این شهرک در صورت ساخت تنها به حوزه فعالان صنعت کفش ارائه خواهد شد و هیچ فعالیتی جز کفاشی در این واحدها انجام نخواهد گرفت./ب

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید